Monday, March 7, 2011

Fachgruppe

Collega stadsplanner Georg tijdens een presentatie over zijn/ons werk

Afgelopen week vond mijn eerste 'Fachgruppe' plaats. Mijn organisatie richt deze 'vakgroepen' enkele keren per jaar in, met het idee informatie uit te wisselen tussen collega's die gelijkaardig werk doen. Aangezien mijn werk de lokale overheid ondersteunt, behoor ik tot de 'decentralisatie'-vakgroep, tezamen met mijn collega stadsplanners en andere collega's die samenwerken met civil society-organisaties. Maar Hans en de andere economen werden echter ingedeeld bij de Nachhaltige Wirtschaftsförderung-vakgroep (duurzame economische ontwikkeling). Omdat ons werk echter sterk samenhangt, werd ook een sub-vakgroep Municípios gecreëerd, waarbij ieder die met stadsbesturen samenwerkt informatie kan uitwisselen.

Erg interessant dus, en al helemaal dit keer, omdat het de eerste vakgroep was na de fusie tussen DED, GTZ en InWEnt - drie organisaties van de Duitse overheid die werkzaam zijn in de internationale samenwerking. Voor verschillende sessies werden daarom ook onze 'nieuwe' collega's (van GTZ/InWEnt) uitgenodigd, om al de verschillende inspanningen beter te coördineren. Voor mij de ideale gelegenheid om mensen en programma's van het nieuwe GIZ (beter) te leren kennen. 

En dat alles met zicht over de heuvels van Chimoio en Gondola:

Hotel Milpark, inclusief zwembad en mini-golf

Overleg met collega stadsplanner Margarita op het dak van hotel InterChimoio

No comments:

Post a Comment