Wednesday, September 8, 2010

3 op 3?

Bedankt voor alle gekruiste vingers en gebrande kaarsjes!

Broer Toon had op 6 september zijn enige herexamen. Het is echt ongelooflijk dat hij op een jaar tijd op zijn thesis na een voltijdse studie heeft afgerond terwijl hij ook nog voltijds werkt. Daar kan ik nog wat van leren... En het goede nieuws is: hij heeft een goede indruk van het examen. Duimen dus dat de uitslag ook zo is.

Broer Koen was, wegens het einde van zijn doctoraatsbeurs, op zoek naar een job. Op 6 september mocht hij in Gent op gesprek, alwaar ze hem positief beoordeelden. Hij kan binnenkort als praktijkassistent Fysica op de Hogeschool Gent aan de slag. Duimen maar dat het goed zal meevallen.

En ook voor mij was 6 september dag van de waarheid: ik was in Bonn voor een groepstest, individueel gesprek, en taaltesten voor een job in Mozambique bij de Deutsche Entwicklungsdienst (DED).  En het bleek ook dadelijk de dag van de beslissing: DED gaat mij als kandidaat voorstellen aan de partnerorganisatie in Mozambique. Als zij hun goedkeuring geven, mag ik binnenkort in Chimoio, Mozambique aan de slag als Beraterin im Bereich Stadt- und Raumplanung. En zelfs als de partnerorganisatie mijn kandidatuur weigert, is DED bereid om een andere job voor me te zoeken. Duimen dus maar dat er binnenkort goed nieuws komt!

No comments:

Post a Comment