Wednesday, October 8, 2008

In september legt elke maraboe een ei

Toegegeven, het rijmt niet zo mooi als het 'In mei..'-spreekwoord, maar het is even waar. Ik weet niet hoe ze het weten wanneer het september is, of waarom het net september moet zijn, maar feit is dat we een tijdje geleden de reusachtige vogels zagen heen en weer vliegen met heuse bomen (ok, beetje overdreven) in hun snavel. De maraboe's zien eruit als een kruising tussen een ooievaar en een gier en maken de stad onveilig. Ze eten afval, en vooral: ze produceren heel wat afval. Om de een of andere reden vinden ze het gebied rondom het parlement en KCC (dus waar ik werk) erg interessant. Ze zitten met 10-tallen in hun favoriete bomen en op de daken of lopen rond op het gras. En vanaf hun favoriete plekjes droppen ze dus hun pakjes, wat gigantische witte plekken levert, waar ik bij voorkeur rondom wandel :)


Een tijdje geleden zat er een vrouw langs de straat, met een enorme pleister op haar voorhoofd. Totdat bij nader bekijken het een gigantische vogelstr*** bleek te zijn. En ze deed niet eens moeite om het af te vegen. Had ze het niet gemerkt? Leek me nogal straf. Worden er misschien medicinale krachten aan toegeschreven? Of dacht ze door het zélf straal te negeren, dat andere mensen het ook niet zouden zien?

Ik loop sinsdien met nog een grotere cirkel rond de witte plekken, of, indien onontkoombaar, aan een aanzienlijk sneller tempo. Voorlopig ben ik er nog aan ontkomen, fingers crossed dat dat zo mag blijven...


Zicht langs boven - met een klein ongelukje ;)



Zicht langs onder

1 comment:

  1. Mmmmmmmmmmmmmmmmm...smakelijk is anders...

    Maar..als we zélfs onze Lore zindelijk gaan krijgen, kunnen ze dan die maraboes ook niet eens een plekje leren???

    Nu ja...toegegeven: dat eerste is ook nog steeds een onzeker feit...

    Maar wij probéren het tenminste...

    Hihi..veel geluk!!!
    Ik heb nog wel wat "potjes-voorleesboekjes" en met je vlot Luganda zal het wel lukken!!!! ;)

    *Kus*

    ReplyDelete