Sunday, June 5, 2011

Contrast

Vorige zondag namen Theres en Klaus me mee naar Sussundenga, een dorp op een uur op onverharde weg afstand van Chimoio. We gingen er op zoek naar Sarah, die enkele weken ervoor had deelgenomen aan een opleiding gegeven door Theres. Theres had enkele mooie fotos van haar en haar dochtertje laten ontwikkelen en wilde die graag overhandigen.


Eerste uitdaging: Sarah lokaliseren. Met als enige info: de buurt waar ze woonde en de fotos die Theres had laten ontwikkelen. Bepaald... gemakkelijk. Na enkele keren vragen hadden we Sarah's huisje al gevonden, en ook Sarah zelf troffen we aan in de kerk.

De weg vragen

Naburig huisje met leuke tekeningen

We zijn beroemd in Sussundenga - iedereen wil ons gezien hebben



Dit weekend ben ik in Maputo. Van het bergachtige landschap vol stenen bergen in Sussundenga naar de blauwe oneindigheid van de oceaan, van de kleine, nette aarden hutjes naar de flatgebouwen en sloppenwijken, van de rode aarde naar de grijze beton, van boeren met ossenspan in de groene velden naar de fruit-, schoenen-, kranten- en weet-ik-wat-allemaal verkopers in de met bomen omzoomde lanen van Maputo, van de iedereen-heeft-ons-gezien populariteit naar de anonimiteit; wat een enorme verschillen in een en hetzelfde land!

Zicht op Maputo centrum van de Costa do Sol

     

Zonsondergang met zicht op de baai van Maputo

2 comments:

  1. Ha!!!!
    Lollig "zoek en vind"-verhaal....
    En die stenen bergen zijn bepaald imponerend!!! Whaaaw!!!!

    *Kus*

    ReplyDelete
  2. Goh.... en stiekem vraag ik me af: lees jij op dit moment mijn blog terwijl ik de jouwe lees..... 't lijkt redelijk waarschijnlijk en 't is een superleuk gevoel....
    Jezelf wat wijsmaken is soms ook al heel leuk!!! ;) ;) ;)

    ReplyDelete