Sunday, February 14, 2016

Trouw Kristine & Joachim

Toeval? Een neefje, een nichtje én goede vrienden van me "wachtten" tot ik terug was in Europa om te trouwen. Ik denk natuurlijk dat ze niet zonder me konden ;) Over de trouw van Angela en Phil - oftewel de bovengenoemde goede vrienden - kom ik later nog terug; deze post gaat over de trouw van Kristine en Sven en van Joachim en Julie, allebei speciaal op hun eigen manier.

Kristine & Sven
Eerste indrukken: een prachtig bruidspaar, de familie in aangepaste kleuren, old-timers, zeepbellen en een prachtige mei-dag. De dag begint (voor ons) aan het gemeentehuis. Het wordt dringen om allemaal binnen te geraken. Sven stemt dan toch in dat hij zal toelaten dat Kristine een bezoldigde betrekking mag uitvoeren (omgekeerd ook - ik was vooral verbaasd dat dat meegedeeld werd) en het register wordt ondertekend.


Volgende stop is de kerk, waar de priester de show steelt. Lodewijk neemt de muziek voor zijn rekening, maar ook de priester draagt bij met een gezongen preek waarbij hij zichzelf op gitaar begeleidt. We mogen ook allemaal klappen voor het bruidspaar. Toch wel verfrissend in plaats van het gewoonlijke stijve gedoe in de katholieke kerk, al horen we later dat dat vooral de vorm was - de inhoud bleek nog erg traditioneel te moeten zijn. Ik hou het natuurlijk niet droog - vooral vreugdetranen, maar misschien zitten er ook wel wat zelf-medelijdende "ik-blijf-een-eeuwige-spinster"-tranen bij...




's Avonds zijn we uitgenodigd in de tiendschuur van de Herkenrodeabdij. Een prachtige lokatie en pico bello gedecoreerd, waar we na het lekkere eten nog tot in de vroege uurtjes proberen alle verorberde caloriën er weer af te dansen.


Joachim & Julie








Op een al even prachtige augustusdag trekken we naar een plaatsje vlak aan de Nederlandse grens voor de trouw van nog zo een stralend koppel. Ook zij trouwen in een sprookjeslokatie. De ceremonie vindt plaats onder het dak, waardoor die - ook al dankzij de muzikale verzorging door vrienden en een mooie speech door Peter Pat - een erg intiem karakter krijgt. Mooi gedaan!




Aansluitend vindt de receptie plaats, in het zonnetje langs het meer. Idyllischer kan moeilijk.





En 's avonds doen we nog wat pasjes op de dansvloer, of zitten we buiten onder een dekentje te genieten van de heldere nacht...


Zelfs al was het toeval, het was super dat ik erbij kon zijn. Dankjewel!

2 comments:

  1. Hé, waar heb jij die foto's van Kristine en Sven vandaan???
    Het zijn niet die van u (want ik zie u wel zitten, daar in de kerk!) ;).
    En ge moest een stamp tegen uw g** krijgen ivm die eeuwige spinster... Hupsakee...daten gij want die match van u loopt daar nog ergens rond!!!!
    Dikke, dikke troost-zoen en SUPER bedankt!!!!
    En: Oh-wat-lopen-wij-nog-op-wolkjes-en-wat-hebben-wij-vooral-GEEN-zin-om-er-weer-in-te-vliegen... UW schuld... ;) ;) ;)

    ReplyDelete
  2. Beautiful weddings! And I love the family video. You are not the eternal spinster, silly billy! xoxo

    ReplyDelete