Sunday, June 18, 2017

Grappige mededelingen

Hoewel ze zo goed als uitsluitend op toerisme overleven, spreekt lang niet iedereen even goed Engels. Voor mij wel handig, want zo kan ik zonder me al te veel te schamen mijn "portanhol" (mix tussen Spaans en Portugees) uitproberen - wat nog verbazend goed lukt. Na een tijdje krijg ik best wel vaak opmerkingen als "waar heb je Spaans geleerd" en "je Spaans is best ok", en lukt het me ook om interessante dialogen te voeren. 

Andersom is het vaak behelpen met Google Translate, en krijg je vaak zinnen die pas als je het in het Spaans leest ook betekenis krijgen.

Links: In het Spaans staat er "Als je weggaat, doe het licht uit"; Rechts "Verspil geen water want druppel per druppel raakt het op"

Dit is gewoon een grappige mededeling in de kathedraal in Guayaquil: "Attentie: De Heer spreekt met je, maar niet via je telefoon. Zet hem af of laat hem thuis!"

No comments:

Post a Comment