Friday, January 15, 2010

Die zonnige ochtend

Gisteren wandelde ik toevallig het kantoor van Mike binnen, terwijl de auditor een artikel uit de krant over een zonne-eclips aan hem voorlas. Ik kwam volledig uit de lucht gevallen, zeker toen bleek dat het om een volledige eclips ging; die vandaag zou plaatsvinden. Ik herinnerde me immers nog levendig de heisa rond de eclips van 11 augustus 1999 in Europa, waar we maandenlang naar uitkeken.



Het was een stralende ochtend, en ik had mijn cd's klaar. Gelukkig was er toch een die werkte.
In mijn enthousiasme vroeg ik iedereen die langskwam of ze de eclips niet wilden zien. Het was superinteressant om iedereen zijn reacties te zien.
Het was een perfecte ochtend voor een zonne-eclips. Geen wolkje meer aan de lucht.
Ook op het werk ging ik ijverig verder met mijn actie om iedereen door de cd te laten kijken om de eclips te bewonderen. En om uit te leggen wat de maan was en wat de zon, en wat een eclips juist is.

Daar stonden we dan, aan de ingang van KCC, iedereen die aankwam te mobiliseren om 'de zon en de maan te zien vechten' - want dat is hoe een eclips hier omschreven wordt.

Le moment suprême: het licht verminderde aanzienlijk...

Maar verdween nooit volledig: de maan was te ver van de aarde om de zon volledig af te dekken. Maar wél supermooi om te zien!

En toen was het alweer voorbij...

1 comment:

  1. Waaaaw....ongelófelijk....
    En weer helemaal "op z'n Afrikaans". Wat schieten mijn (toch reeds overhoop liggende) emoties de hoogte in als ik je zo vertederend hoor vertellen...
    En de foto's liegen er niet om!!!!

    Hoog tijd dat ik je nog eens op skype te pakken krijg om wat bij te kwetteren (al zal het niet voor dinsdag zijn, als Liene zich op deze koppige manier in mijn buikje ophoudt, dan MOET ze immers de wereld komen bewonderen!!!)

    Dikke knuf en tot bels!!!!

    ReplyDelete