Sunday, December 16, 2007

Aftellen!

BRUSSELS AIRLINES - SN 455
WED 16JAN BRUSSELS BE NATIONAL ENTEBBE UG 10:40 23:05

Nu wordt het wel héél concreet! Ook de formulieren voor de ambassade zijn al ingevuld en opgestuurd, hopelijk komt mijn werkvisum tijdig in orde. Terugkeren zou niet in mei zijn, zoals degenen waar ik samen de opleiding mee heb gevolgd, maar wel ergens rond oktober, samen met de groep vrijwilligers/junior assistenten (onze nieuwe naam) die al een jaar ter plaatse zijn.


Tja, wat valt er te zeggen? Langs de ene kant moet het precies nog een beetje doordringen, langs de andere kant ben ik er na zolang wachten wel helemaal klaar voor. Nu ja, dat zou je denken, maar ik heb natuurlijk ook zoveel te langer kunnen twijfelen óf ik er ook wel echt klaar voor ben. Het is altijd heel dubbel: ik kan niet wachten om te vertrekken, maar tegelijkertijd doet het me ook wel pijn in mijn hartje om iedereen achter te laten. Daarom is het fijn dat ik nu nog thuis Kerstmis kan vieren: gezellig knus met ons gezinnetje, en ook de rest van de familie nog eens zien.

Vanaf morgen tot donderdag krijg ik al een voorproefje Oeganda: mijn coach Gerry, projectleider Dan, en projectmedewerkers Ruth, Emanuel en Raphael (de laatste 4 allen Oegandezen) zijn op dit eigenste moment onderweg naar het koude België voor een seminarie georganiseerd door BTC over Sustainable Urban Development. Ze gaan zelf ook een voorstelling geven over KIEMP (= Kampala Integrated Environmental Planning and Management Project), dus ik ben razend benieuwd natuurlijk. Op Miguels blog kan je trouwens al een kort stukje over het project lezen en een paar fotootjes zien - omdat er in het district waar zij werken Ebola is uitgebroken, zitten ze zeker tot 7 januari in Kampala en ze hebben daarvan gebruik gemaakt om het project waar ik in zal meewerken eens een keertje te gaan bezoeken. Dinsdagavond gaan we dan samen met mama en papa ook uit eten. Dat is wel fijn, dan leren mama en papa mijn collegaatjes ook al kennen.

Nog 31x slapen...

No comments:

Post a Comment