Sunday, December 16, 2007

de Wondere Wereld van de Waterleidingen

Het zit erop: 49 werkdagen interim bij de Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening. Ik moet toegeven dat ik op het einde was aan het aftellen, maar daar zal Oeganda wel zeker voor iets tussen zitten. Hoewel ook 8u per dag voor je pc zitten er misschien toe bijgedragen heeft dat ik afgelopen vrijdag een beetje opgelucht mijn badge ben gaan inleveren.



Toch heb ik ook bijgeleerd: ik ben nu professionele (ahum) SmartSketch tekenaar, kan waterleidingsplannen lezen, heb een korte introductie in GIS gehad, een iets langere uiteenzetting over alle soorten waterleidingen en dingen waar je op moet letten, mét de belofte dat als ik vragen heb, ik steeds op de VMW terecht kan (bedankt, Jos!), maar vooral: is er een gróót mysterie opgelost, iets waar ik al mijn hele leven mijn hoofd over had gebroken, aan allerlei mensen uitleg over had gevraagd, iets waar ik voor begon te vrezen dat de ware betekenis voorgoed aan mij voorbij zou gaan, … Maar wat dus nu dan toch eindelijk is opgehelderd.



Omdat ik weet hoe belangrijk het voor mij was, wil ik deze ontdekking ook met jullie delen, in de wetenschap dat velen van jullie daar zeker ook existentiële vragen bij gesteld hebben: jullie kennen allemaal vast die bordjes die je overal langs de kant van de weg vindt, met een rode rand en een hoopje cijfertjes en lettertjes op. Welnu, dat zijn dus géén geheime boodschappen van de ene of andere geheime dienst, of aanwijzingen voor aliens, zelfs niet de oplossingen voor de oefeningen uit het Delta Wiskundeboek 1A. Het duidt wél aan waar je de dichtstbijzijnde brandkraan kan vinden, op hoeveel meter voor en links of rechts van het bordje. Een beetje een anti-climax, ik weet het, maar toch eindelijk verlost van dat prangende vraagstuk, waar of niet?! ;)


Joachim, Glenn, Raymond, Armand, Gilbert, Ludo, Stijn, Kristof, Liesbet, Miet, Jos en al de anderen: bedankt voor alle uitleg, grappige momenten, lekkere taarten, gebak, snoepjes en andere eetbare dingen, leuke praatjes en zotte bevliegingen!

2 comments:

  1. Ziet es aan... een heel stuk enkel en alleen over de VMW. Sterk bezig!
    :-)

    Blij te lezen dat je het toch wel een beetje tof hebt gevonden bij ons. Waarschijnlijk zou ik het ook toffer vinden moest ik weten dat na 49 dagen ik weg mocht en naar leukere oorden zou mogen vertrekken :-)
    En vooral blij te zien dat het 'eeuwige misterie' van het bordje nu opgelost is. Moet zeggen dat je er interessante theorieën voor had hahaha...

    Veel succes in alle geval ginder, en ik zal hier zo nu en dan wel eens komen piepen om te zien hoe het je daar vergaat. En succes met de zoektocht naar 'de ware neger' daar he :-p

    Groetjes, ex-collega Kristof. (dat klinkt dom, ma soit...)

    ReplyDelete
  2. Amaai, zo bloggen. Niet simpel.
    Eerst uitzoeken hoe je een ractie kan neerpennen, maar het is gelukt.
    Hoera!!!!
    Ben blijkbaar effe niet meer mee.
    Ipv. taarten te bakken beter terug wat informatica gaan studeren. :-)
    Wel uitgebreide informatie van wat je daar nu eigenlijk gaat doen.
    Ge zult uw werk hebben.
    En het zal niet de hele tijd saai vanachter een PC zijn.
    Maar je zal je ook eens buiten mogen komen. Wauw
    Amuseer je maar en de groeten.

    Joachim

    ReplyDelete