Tuesday, November 25, 2008

Mijn eerste klimaatshock

Zaterdag liep ik argeloos langs de Shoprite (grote supermarkt in het centrum van Kampala), toen ik me ineens met een schok realiseerde dat die volhing met kerstversiering. En toen ik erop begon te letten, zag ik dat eigenlijk alle andere winkels en winkeltjes ook hun beste beentje hadden voorgezet.

Ik weet wel dat we al eind november zijn, maar aangezien het hier nog steeds lekker warm is (om niet te zeggen érg warm op het ogenblik), en omdat er niet zoveel tamtam rond wordt gemaakt als in België, had ik er nog niet bij stilgestaan. De stad ziet er - in tegenstelling tot de lichtende overdaad in België - nog hetzelfde uit; enkel in de winkels en etalages kan je een beetje kerstsfeer opsnuiven.


En toen Leen ook nog vertelde - terwijl ik op ons terrasje net in de schaduw was gevlucht wegens toch wel echt te warm in het zonnetje - dat het in België aan het sneeuwen was, was de klimaatshock compleet. En voor wie het nog niet wist: nee, ik heb geen enkel verlangen naar dat gure Belgische weertje, geef mij wat dat betreft maar Kampala ;)

2 comments:

  1. hé jij,

    na zoveel jaren heb ik een sneeuwman gemaakt, heerlijk was dat...
    vorig jaar zwom ik buiten in het zwembad op kerstavond... nog heerlijker was dat ;-)
    ik geef je dus gelijk... niet veel reden om te verlangen naar het belgenweertje... zuchtje

    groetje*

    ReplyDelete
  2. 2 fleece-truien aantrekken, autoruiten vrij "krabben", vingers die eraf vriezen, rillen van de kou... Maar ook : gezellig in een warm bed kruipen, onder een dekentje tv kijken, een heerlijke warme choco om op te warmen... De kou heeft ook z'n knusse kantjes :-)
    Nog veel plezier daarachter en groetjes !!

    ReplyDelete