Friday, March 13, 2009

Flying high

In onze trip naar Zanzibar zaten ook 4 vluchten inbegrepen: Entebbe-Nairobi; Nairobi-Dar Es Salaam (waarna we na enkele daagjes Dar Es Salaam te verkennen met de ferry overstaken naar Zanzibar); Zanzibar-Nairobi; en Nairobi-Entebbe. Allemaal in vol daglicht, zodat ik eindelijk ook eens Oeganda en omstreken vanuit de lucht kon aanschouwen (met Brussels Airlines kwam en vertrok ik steeds 's nachts). Ik heb ervan genoten. Het groene Oeganda dat ineens overging in een roodbruin Kenya, Mt. Kilimanjaro die door de wolken kwam piepen, over de huisjes van Dar Es Salaam scheren, de felblauwe kleur van de oceaan, én: Kampala!



Ieder zijn stukje grond in Kenya



Lange uitgestrekte wegen naar nergens (of zo lijkt het dan toch)



Prachtige kleurschakeringen



Bizarre kraters



Aan de rand van het plateau



In duikvlucht over Dar Es Salaam



De vrolijke dakjes van Stone Town op Zanzibar



Langs de Oostkust van Zanzibar



De Kilimanjaro



De wetlands (=moerassen) rond Kampala



De nieuwe moskee (ingewijd door Khadaffi vorig jaar) in Old Kampala



Het Central Business District, met de City Hall in de witte cirkel, en de rode pijl wijzend op waar ik mij nu bevind - en waar ik dus ook werk



De Ringroad rond de Kabaka's (=koning van de Baganda) Palace. Katwe I en Kisenyi II zijn wijken waar het project werkzaam is (zien jullie ook die toiletten daar rechts? :) De rode cirkel is Owino Market, dat twee dagen voor deze foto afbrandde.

2 comments:

  1. Goh...... da's wel je blogadres waardig....

    Els ontdekt een seriéus stukje van de wereld zeg!!!!

    Wij kijken al uit naar nóg meer van die prachtige en jaloersmakende fotootjes en uiteraard willen we zo snel mogelijk al die verhalen life aanhoren en die ijverige wereldreizigster een oneindig dikke knuffel geven!!!!

    Tot in mei allerliefste zusje, schoonzusje, knuffeltante en -meter!!!!!!

    ReplyDelete
  2. ik dacht in het vliegtuig al 'die heeft iets genomen zonder dat ik het heb gezien', maar als je het zelf zegt, flying high, tja... :-)

    ReplyDelete