Sunday, December 20, 2009

Kerstwensen

Mijn favoriete lunchplekje verraste me een tijdje geleden al met deze heerlijke kop koffie:


Als trouwe klant werd ik zelfs verwend met de volgende kerstkaart.

Kerstkaarten hebben hier namelijk vaak een (promo)boodschap. De andere kerstkaart die ik ontving, was van DCI, een van onze consultants. Hun ontwerp bestond uit hun logo met iets in de aard van "Seasonal Greetings from DCI". Ook over het ontwerp van de kaart van het project werd serieus nagedacht. Uiteindelijk was het plan om 500 kerstkaarten uit te sturen, dus 500 mogelijkheden om onze ideëen te promoten. Bewonder zelf het resultaat:


Het is waarschijnlijk de eerste kerstkaart met rioleringen... Maar ik ben er toch trots op.

Kerstmis in Oeganda is een heel andere sfeer. Het is nog veel meer een religieus gebeuren, niet zozeer een commerciële hype. De Kerstliedjes doen het dan weer wél goed, met (tot treurens toe) "hippe" versies van 'Komt allen tezamen', 'Hark the Herald Angels Sing', 'Canticorum' (hier 'Sion's daughter'), 'Joy to the World', af en toe afgewisseld met een 'Stille Nacht'. Niks te 'Santa Claus is Coming to Town' of  'Dreaming of a White Christmas' - ik denk dat ze dat laatste ondertussen hebben opgegeven.

Afgelopen donderdag hield ook KCC (de City Council) een viering met Christmas Carols om de lichtjes van de kerstboom aan te steken - hoewel ietwat surreëel, kunnen ook hier de kerstbomen niet ontbreken.

En zo komt het dus dat op een zonnige avond, tussen de palmbomen, de Deputy Mayor en de City Minister voor Gender officieel de kerstkaarsen ontstaken.

Voor iedereen die ik deze Kerst niet zal zien: een héle dikke tijgerknuffel *



No comments:

Post a Comment