Friday, September 16, 2011

Meer jacht? + Storm

Meer jacht?



Ah nee, het is de trein! Die komt hier maar zo zelden langs dat 
ik nog niet eens meer kijk bij het oversteken...

Deze trein passeerde ik in Gondola (hierboven), en daarna
in Chimoio - °nadat° ik uitgebreid boodschappen had gedaan.

Vanavond passeerde er trouwens een SERIEUZE storm. Ik kon me het Pukkelpop-gebeuren een klein beetje voorstellen... Zelfs in mijn huisje was ik er niet gerust op - de tot pingpongbal-grote hagel maakte een overdonderend kabaal. Hagel, en dat terwijl het hier in de 30 graden was vandaag!

 
Bewijs van de hagel tot op de verandastoelen

Het weggetje van de ingang naar mijn huis was 
in geen tijd volledig ondergelopen 

Van de papayaboom blijft niet meer veel over

De lichibomen achter het huis kregen het ook hard te 
verduren; ook de zorgvuldig door de bewakers geplante 
tomaatjes moesten eraan geloven. Aiai, hopelijk heeft 
deze storm niet te veel andere landbouw vernietigd...

En dat ook nog nét nu alles piekfijn in orde was gemaakt voor de "senhora grande" (mama, maar dus ook wel papa)...

3 comments:

  1. Ohlala.....
    WAT een pech!!!!
    Hopelijk valt de schade inderdaad nog een beetje mee....

    En wat de trein betreft: die heeft duidelijk geen overige signalisatie nodig.... duidelijk genoeg dat hij nadert! Dat is heel wat overweg-toestanden uitgespaard... handig bekeken daar in Mozambique!!!

    ;) ;) ;)

    Dikke kus.... en wij zijn héél jaloers op mama en papa!!!!! Nog een halve dag en ze kunnen jou omhelzen!!!!

    ReplyDelete
  2. wow, what a heavy weather!! And this is only the beginning of the rainy season...

    ReplyDelete
  3. oh no! sorry, bambi. need to Skype! Thinking of visiting in November xo

    ReplyDelete