Saturday, June 22, 2013

Luchtfotos

Ik kan er niet aan weerstaan... Ik vraag dan ook steevast een plaatsje aan het raam, om maar zeker niets te missen - ook 's nachts. Resultaat: veel te veel foto's, maar ik bewerkte ze zodat je beter kan zien wat erop staat. Helemaal natuurgetrouw zijn ze dus waarschijnlijk niet, maar ik vind het erg fascinerend. Een selectie van de reis Beira-Johannesburg-Cairo-Brussel-Cairo (het deel Johannesburg-Maputo-Chimoio was in het donker-met de bus-geen zin om foto's te trekken).

Mozambique:


Beira

Zuid-Afrika:


Een open mijn

Canyon



??? Een mijn?

Pacman-landbouwvelden

Een rangeerstation

Een rivierbed

Egypte:

Zonsopgang boven de bergachtige woestijn

??? Uitgesleten rotsen in de woestijn?

De grens tussen de groene Nijldelta en de woestijn is ongelooflijk scherp

Een Egyptische piramide!

Cairo

Cairo: ook hier het contrast tussen de groene ruimte in de stad, afgewisseld met lege plekken woestijn

Cairo

Een waterpark in Cairo



Cairo in de late ochtend, bij het opstijgen naar Brussel

De groene Nijldelta, waarvan elke vierkante centimeter nuttig gebruikt lijkt

De steden liggen niet zozeer langs de wegen, maar langs de kanalen


De Nijldelta aan de Middellandse Zee. Is dit Alexandrië? En wat zijn die rode vlakken?

Griekenland/Ex-Joegoslavië:

Griekenland

Ik denk dat dit al ex-Joegoslavië is, maar helemaal zeker ben ik niet

Een stuwdam zonder stuwmeer

België:

Leuven

Oeps! We vliegen de luchthaven in Zaventem voorbij

Dus krijgen we er nog gratis een scenic tour bij: Brussel Noord

Een kasteel ergens daar in de buurt

De Heizel, met het stadium, Océade, Mini-Europa en het Atomium

Het koninklijk paleis in Laken

En dan nog op de terugweg:

De Zwitserse Alpen

Meer Alpen

Bergen in (denk ik) ex-Joegoslavië

Zonsondergang boven de Griekse eilanden

3 comments:

  1. Whaaaaaaaaahhhhhh...

    KIEKENVEL!!!!!!!
    DAT is echt wel verbluffend mooi!

    Vooral die laatste deed me wel wat (maar waarschijnlijk omdat ik de eerste reeks al bewonderd had!)

    En snif.... wij missen je hoor!!!!

    ReplyDelete
  2. I love your aerial photography. I think you have another career if you get tired of city planning. :)

    ReplyDelete
  3. weer prachtig ,Els! zorg goed voor jezelf en tot..........

    ReplyDelete