Sunday, February 8, 2015

Cliches over Nederland: Open gordijnen

Het is zeker niet dat iedereen zijn gordijnen open laat, maar een wandeling in de buurt waar ik tot voor kort woonde, bevestigde toch het cliché: 




Ook nog de volgende anekdote: een collega en zijn hoogzwangere vrouw werden door het ziekenhuis naar huis gestuurd wegens "nog niet ver genoeg in de bevalling". Echter, thuis aangekomen volgden de weëen elkaar zo snel op dat terug naar het ziekenhuis gaan zelfs niet meer een optie was. In allerijl werd de vroedvrouw erbij gehaald, die de woonkamer enigszins bevallingsvriendelijk maakte. De vrouw beviel uiteindelijk zonder problemen onder de kerstboom van een gezonde zoon. Maar mijn collega was er zich toch pijnlijk bewust van geworden dat de woonkamer op het gelijkvloers aan de straatzijde lag en toevallige voorbijgangers dus à la "Het leven zoals het is - de bevalling" zouden hebben kunnen meekijken. Hij voelde zich een beetje in een visbokaal, zei hij...

3 comments:

  1. weet je waarom de Nederlanders hun gordijnen openlaten Els? al het ook eens aan onze nederlandse vrienden vragen!hou je goed, dikke kus Chris

    ReplyDelete
  2. GRIJNS....
    En helemaal zonder gordijnen....
    DAT is pas hopeloos, nietwaar?
    Dan KAN je ze niet eens dicht doen....

    Al moet ik toegeven.... ik blijf me er toch steeds erg van bewust dat de (achter)buren mee binnen kunnen kijken als het donker wordt.
    Maar niet al mijn huisgenoten zijn daar zo ijverig mee bezig......
    De buren moeten dus af en toe eens heel hard lachen, lijkt me....

    Kwestie om 't leven vooral lollig te houden.....;)

    ReplyDelete
  3. ja, wij wonen niet ver van de grens , daarom doen wij onze gordijnen misschien ook niet dicht!!

    ReplyDelete