Sunday, January 31, 2016

Weekend Frankfurt

Mijn 2e buitenlandse reis voor mijn werk (na Zuid-Afrika maar voor Indonesië) ging met de trein. het eerste idee was om gewoon een dagje op en af te gaan; daarna toch maar voor 2 dagen; en uiteindelijk breide ik er ook nog een weekend bij Caro aan vast. Interessant/ironisch: hoewel ik 4 jaar bij GIZ heb gewerkt, is het pas nu ik voor IHS werk dat ik voor het eerst op het andere hoofdkwartier van GIZ, dat in Eschborn (ik was wel in Bonn), kom. Eschborn, dat is een soort corporatieve satellietstad van Frankfurt - enkel interessant voor het werk. Dat werk verloopt goed - we stellen onze analyse voor, passen die aan waar nodig en hebben interessante discussies in verband met de analyse die we deden maar ook over andere dingen die zowel IHS als GIZ interesseren.


De enige foto die ik maakte tijdens het werk: dit is een geavanceerde webcam/camera voor conference calls die 360° beeld kan maken... Lijkt een beetje op een UFO

Maar Frankfurt, daar woont dus ook Caro, die ik nog ken van in Mozambique. Zalig om haar weer te zien en fijn dat ik bij haar kan blijven slapen!

Op de top van de Main Tower (Main vanwege de naam van de rivier die door Frankfurt stroomt)


Zicht op de Main en de oude stad

Römerberg - de oude stad


De oude opera

Dit gebouw vond ik wel interessant: de manier waarop het nieuwe gebouw over het oude heen leunt, maar het toch een geheel vormt

Zelfs al zijn het standbeelden, toch had ik met deze mannen te doen - ze staan er zo oncomfortabel bij!

Interessante gevel, maar waarvoor dient dat extra glas dat voor 3/4e het andere glas afdekt?

Mooie muurtekening, en ik vind het ook een mooie boodschap: "There is something better than perfection"

De winkelstraat in Frankfurt. Erg afgelikt, maar de boompjes vind ik wel een fijn detail.

Aan de Joodse begraafplaats: een lange muur met namen van Joden die omkwamen tijdens de 2e Wereldoorlog

Verder nog in de categorie random:

Object in een uitstalraam van een 3D-printshop. Ik ben wel geïntrigeerd door de mogelijkheden van 3D-printing

Even verderop: nostalgie bij dit uitstalraam met allemaal (vooral electrische) prullaria uit de jaren stillekes. Inclusief laagje stof

Daarnaast: saudades, want afrikaanse capulana's te koop (naast roze handtassen en allerlei allerhande dingen)

2 comments:

  1. Cool!
    En de zon kreeg je er zelfs gratis bovenop...
    Zag er daar heerlijk uit!!!
    ik hou van de foto's met details die jou kunnen bekoren....
    Heb lang naar de muurschildering-met-boodschap gekeken. Zo schoon!!!
    *Dikke zoen!!!*

    ReplyDelete
  2. you're funny feeling sorry for statues! xo

    ReplyDelete