Saturday, December 2, 2017

Het Alhambra

April 2017

Ik was zó streng en deletete zo veel foto's, en nog bleven er 206 foto's over waar ik absoluut niet uit kon kiezen. Maar kijk, ogen dicht en brein op nul; zo kwam ik dan toch tot een (ietwat willekeurige) selectie van prachtfoto's van een superdag...

We zijn die dag vroeg uit de veren zodat we de tijd maximaal kunnen benutten. Mama en papa zijn al in het Alhambra geweest; ze weten dat je er eindeloos in kan blijven ronddwalen en dan nóg lang niet alles gezien hebt. Ook is het best een stuk rijden naar Granada, wel inclusief mooie uitzichten op de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada.

Vroeg ontbijt

Vooraleer we het Alhambra ingaan, stoppen we in de buurt van de Mirador San Nicolás. Door de smalle kronkelstraatjes wandelen we - eerst een beetje verloren - tot aan de Mirador, waar we een prachtig zicht hebben op het Alhambra én de Sierra Nevada.

Gezellig pleintje met appelsienenbomen


Gezellige straatjes

Extra mooi vanwege de kleurige bloesems

Enkel de dapperen durven de klokkentoren van de kerk op :p

Familiefoto's met uitzicht kunnen niet ontbreken. Zwaaien naar de mensen op het Alhambra natuurlijk ook niet :)

Toon, Koen, Karen en ik wandelen te voet naar het Alhambra; we komen zowaar vóór de anderen aan... 's Avonds moeten we natuurlijk wel weer terug, en zijn we dan een heel stuk later.

Eenmaal in het Alhambra beginnen we met een bezoek aan het zomerpaleis, de Generalife. Mooie tuinen vol met bloemen, gezellige patio's met water en kunstig gedecoreerde muren: die Nasridische sultans hadden een goede smaak!


Nieuwe stijl van poseren



Timmy is er ook bij!


Het is geen echte Keunen-uitstap als we niet ook met water spelen :)



Er is zoveel te zien en we willen niets missen, maar soms is dat wel wat vermoeiend

Bij de ene helpt dan een blikje Alhambra

Bij de anderen een ijsje

(Ook zo bij mij - het lijkt in gedachten verzonken maar ik sta gewoon in het zonnetje een ijsje te eten, met het paleis van Karel V op de achtergrond)

Bezoek aan het Alcazaba (de citadel)


Vandaar hebben we zicht op Granada en de imposante kathedraal



En ook de besneeuwde bergtoppen


In het paleis van Karel V


Familiefoto-tijd! Welke is de beste?

Ik laat me een tatoeage van een draak zetten

En dan mogen we het paleis van de Nasriden in. Je moet de andere toeristen een beetje wegdenken, maar ik snap helemaal dat iedereen dit wil zien. Zoveel mooie plaatsen, zoveel weelde, zoveel details!

Op de patio de los Leones

Geïntrigeerd door hoe het er langs boven uitziet - toch een beetje buitenaards

Zicht op het (helemaal niet triestige) Paseo de los Tristes

Bij deze foto moet ik altijd lachen - we staan allemaal zo random uit elkaar een verschillende kant op te kijken, alsof we helemaal niet bij elkaar horen

No comments:

Post a Comment