Sunday, February 7, 2021

Mamie-imitatie

 Februari 2020

Mama ging in december 2019 op pensioen, en dat moest gevierd worden! We huurden een huisje in de Ardennen waar we met de hele familie een weekendje samen doorbrachten. Het was weliswaar pre-corona, maar het verliep toch niet helemaal 100% zorgeloos:

  • Mama was erg ziek en kon een heleboel activiteiten niet meedoen;
  • Koen herstelde van zijn kruisbanden-operatie en gebruikte nog krukken;
  • Op zondag werd een zware storm voorspeld met hevige windstoten, en dus besloten we om in plaats van in de late namiddag al in de ochtend te vertrekken om niet in het noodweer terecht te komen. 

Toch lieten we ons daar niet door uit ons goede humeur brengen en genoten we van het bij elkaar zijn. 

Mamie en papie gingen al vroeger met Nora

 Ik stak een wraaawr-spel in elkaar waar iedereen punten kon verzamelen maar mamie sowieso zou winnen :). Een van de opdrachten was om, net als bij de omadag van de Lenaertskes een jaar (of twee?!) daarvoor, foto's zo goed mogelijk na te doen. 


De scorekaart van het wraaawr-spel, met de foto-opdracht (genoemd 'mamie-imitatie')

De spelregels voor de foto-opdracht

En hier zijn alle inzendingen:

Deze vind ik heerlijk



En hier moet ik altijd onbedaarlijk lachen als ik Toon zie (vooral op de originele foto dan)

Toon zijn benen zijn te lang (en de trap misschien ook niet breed genoeg, en we moesten ook oppassen met Koen zijn knie)



Koen was een deel van de wandeling meegegaan, en daarna alleen terug naar het startpunt gehobbeld (met krukken, weet je nog) en moest dus creatief zijn bij het nadoen van de foto

Maar hij was niet de enige die zo creatief was


Bram maakte ook lego-imitaties van een deel van de foto's, zo leuk om te zien




En hier een poging van mij met de huisraad van ons huisje

Als laatste nog de inzendingen die hun tekentalent gebruikten bij het nadoen van de foto



Ik heb het gevoel dat ik niet alle inzendingen meer heb, maar sowieso was het leuk om deze herinneringen een jaar later op te halen :)

2 comments:

  1. Aaaaahhhhhh... heerlijk om het zo gebundeld te zien.
    Mooi gedaan!
    En wat heb ik heimwee naar tijden om weer allemaal samen erop uit te trekken....
    Al lijkt het erop dat dat nog heel lang zal duren voordat we dat nog eens doen.... snif...
    ***

    ReplyDelete
  2. Zalig! Nog eens een dikke duim voor de organisatie van alle leuke opdrachten. Die recreatie met de skiliftstoeltjes is inderdaad een topper.

    ReplyDelete