Monday, June 23, 2008

De zomer is in 't land!

Op zaterdag, toen we luilekker op het terras (in de schaduw want toch een beetje warm in het zonnetje) zaten een spelletje te spelen (Katrin en Liesbeth beginnen stilaan aan mijn spelletjesmanie te wennen :) of gewoon wat te babbelen, bedachten we dat in Europa de zomer nu pas echt begint. Echte koude hebben we (behalve dan misschien in de bergen in Sipi) nog niet meegemaakt, het weer is – op een (voor de landbouw noodzakelijke) regenbui na – steeds zalig.


Een ordinaire zaterdag, behalve dan dat het einde juni is, en voor de Internationale School (niet voor de Oegandezen, hun schooljaar begint in januari) het schooljaar ten einde is. Claire en Olivia zijn dan ook richting Europese zomer vertrokken, voor 6 weekjes Engeland en Griekenland. Als ze terugkomen, is het alweer tijd voor het nieuwe schooljaar. In tussentijd ben ik benoemd tot 'acting landlady', ik in het huurgeld, en het personeel richt zich tot mij als er iets nodig is voor het huis. Niet al te veel werk dus, want ze zijn allemaal heel competent en regelen alles meestal zelf.

Op zondag – ondertussen ook al een beetje naar gewoonte – zijn we na een luie voormiddag te voet naar de ARA (American Recreation Association aka. de American Club) getrokken, waar we aan het zwembad nog wat verder geluierd hebben. Toegegeven, het is een echte muzungu plaats, waar de enige zwarten aanwezig tot het personeel behoren, maar het is soms toch oh zo fijn om eens niet nagekeken te worden, eens niet muzungu aangesproken te worden, eens gewoon in je bikini te liggen zonder te denken dat je culture insensitive bent.

In Kampala ondertussen zijn er overal volgende posters verschenen:





Wie dus interesse heeft in wat extra gewicht, grotere borsten, bredere heupen, manhood enlargement of een brain booster; laat maar horen, ik kan altijd proberen een goed prijsje te onderhandelen ;)

PS. Mamie, ik stuur een lekker warm zonnetje op (ook zonder microben ;), zodat je snel weer genezen bent!

1 comment:

  1. Hihihi...hahaha....proestproest...

    Hier géén interesse in je laatste voorstel tot enige aanpassingen.
    Voldoende buik(jes) op overschot (en in mijn geval ook heup en borsten op het moment!!!).

    Verder ook een welgemeende proficiat voor je voorlopige bevordering tot heuse stand-in-landlady!!! Zo ver zal ik het wel nooit schoppen!!! ;)

    Heerlijk om te lezen dat alles daar zo goed gaat!
    Hier is de keuken net geïnstalleerd en zo goed als volledig ingetast...
    Dozen die meer dan een jaar niet geopend werden zorgden voor aangename "oh-ja-dat-had-ik-ook-nog"-momenten!

    Dropje zit ondertussen gevangen in een door zijn omvang (helaas, sorry!) netjes uitleurende sis*-T- shirt. Maar je petekindje stelt het héél erg goed. Hij is nog heel beweeglijk en er is momenteel gewoon géén tijd voor een bevalling (eerst nog steentapijt - volgende week - daarna verven en dan kan ik op zoek naar de babyspulletjes tussen de verhuisspullen!)

    Lieve knuffels en hou je goed!!!!

    Leen en co

    ReplyDelete