Sunday, July 17, 2011

Koud

Ik kan me de commentaren uit België al voorstellen: “15 graden? Dat halen we hier zelfs in de zomer niet altijd! Dat kan je toch moeilijk koud noemen.” En toch… Afgelopen maandag en dinsdag was mijn bed (met pyama en sokken weliswaar) de enige plek waar ik het niet koud had. De rest van de tijd was DIT wat ik zowel binnen als buiten aanhad: 

 +

Onderbroek en BH, topje, kleedje, t-shirt met lange mouwen, pullover 1, 
pullover 2, jas, sjaal, hoofddoek, legging (vergeten op eerste foto), 
broek, lange sokken, korte sokken, en schoenen

En thuis liefst nog zó:

Met dank aan Koen – 3 jaar lang zo goed als niet gebruikt, maar nu extra handig! 

En nóg was het koud! Een douche nemen was al helemaal uitgesloten, want dit is hoe de ramen er in mijn badkamer uitzien: 

Wel bescherming tegen dieven, muggen, en (halvelings) ongewenste blikken, 
maar NIET tegen de kou –de ramen kunnen helaas niet gesloten worden. 

Ook de rest van de week bleef het koud, maar gelukkig kwam overdag de zon erdoor, zodat de mensen tijdens de werkuren even buiten konden opwarmen - wat ook echt gebeurt! Wat een zaaaaalig gevoel, de zon op je huid... [Vandaag lag ik zelfs in kort rokje en t-shirtje te zonnen in de voortuin. Raar weertje, die winter in Mozambique.] 

Maar aangezien ik de koude niet vergeten ben, heb ik goede voornemens. Volgende keer dat het koud is (of de keer daarna, of daarna, of daarna, of misschien wanneer de kleinkinderen op bezoek komen), zou dit af moeten zijn! 

[Toegegeven, jullie worden gebruikt. Door dit op deze blog te posten, 
hoop ik committed enough te zijn om dit project zo snel mogelijk af te krijgen…]

1 comment:

  1. Misschien toch even op voorhand afspreken of het kousen, handschoenen, een muts, oorwarmers of een sjaal wordt/worden???

    Mama

    ReplyDelete