Sunday, February 26, 2012

GIZ integratie

Al sinds 1 januari 2011 zijn de vroegere organisaties GTZ, DED en InWent officieel gefusioneerd. Aangezien het echter om een complex proces in meer dan 130 landen en met meer dan 17.000 mensen gaat, is de fusie in fasen verlopen. Zo maak ik sinds oktober 2011 officieel deel uit van het decentralisatieprogramma in Mozambique, en worden sinds 1 januari 2012 nu ook alle financiën via het programma geregeld. Alhoewel niet alle onderdelen even gemakkelijk verlopen, is het een boeiend proces, dat in mijn geval vooral positief is. 


Alle onkosten van mijn bedrijfswagen (benzine, onderhoud), worden nu op provinciaal niveau geregeld, wat betekent dat ik mijn geld veel sneller terugzie en bij het onderhoud zelfs niet meer zelf moet het geld voorschieten. Ook krijg ik een bureau in het lokale kantoor, waardoor het contact met mijn collega's binnen de provincie gemakkelijker verloopt. 

Structuurgewijs wordt het wel een beetje ingewikkelder. Waar vroeger mijn directe baas de directeur van Mozambique was, met een thematische coördinator als tussenniveau, zijn daar nu maar liefst 2 extra niveau's bijgekomen: de provinciale coördinator en de programmacoördinator. In plaats van een 30-tal (ten tijde van DED) zijn we nu dan ook met een 250-tal. 

Organisatie vroegere DED

Organisatie GIZ

2 comments:

  1. Interesting! I have tried to vote on the poll above, but it kept flashing on and off and I'm not sure my vote was counted. So please add another to the English tally. Muah!

    ReplyDelete
  2. I just posted a comment here and now it's gone. What I said was: Interesting! I tried to vote but it didn't work - please put me down for English.

    And, nice new favicon. I was inspired to do my Good Glass website on blogger by you. Thanks!

    ReplyDelete