Saturday, June 30, 2012

Oeps


Sleutels op het stuur. En alles was netjes gesloten...

Het is al de 2e keer dat ik mijn sleutels in de auto vergat. De eerste keer op een strategisch erg verkeerd moment (op studiereis in een stad ver van de bewoonde wereld, tijdens het veldbezoek, terwijl we erg weinig tijd hadden, en met de spullen van de burgemeester van Gondola in de auto); ook dit keer niet bepaald goed gepland: op het einde van de dag, op werkbezoek in Gorongosa, waar er niet bepaald veel mecaniciens rondlopen. De reservesleutel: in Maputo. Maar de Afrikaanse inventiviteit heeft het tóch weer gehaald, al kostte het 2 uur tijd. En ook ik weet ondertussen de beste manier om mijn auto open te krijgen als ik mijn sleutels erin vergeet =)


Met hulp van een gestrande Zuid-Afrikaan

En een enthousiaste workshopbegeleider uit Beira

Omdat we een lang weekend voor ons hadden (25 juni = independence day), trokken Vanessa en ik naar Beira. Eerste opdracht: sleutel laten bijmaken! Vervolgens: genieten. We verbleven bij Martin en hadden een zalige tijd met hem, Andy, Vasco, Rrrrosa, Nicolas en Inês.

Onderweg met de chapa

Op het strand van Rio Savane

Vlindervormige schelpen (ze waren met véél)
  

En ook in Beira is Samora eindelijk ingehuldigd (boven: before; onder: after)

5 comments:

  1. I hope Vasco, Rrrrrosa and kiddos were well. Happy Independence Day! Sounds like it was as lovely as our Independence Day in Fort Portal. xo

    ReplyDelete
  2. Nice blog Els :)
    It is Julien "I think too much"... you seem to be doing great, still (or rather always !) traveling and all.
    I'm not too sure about that yoga pose up here though ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Julien,

      So nice to hear from you! How are you? Still thinking too much (and/or thinking that you think too much ;)? What are you doing now? Always welcome for a visit to Mozambique.

      Els

      Delete
  3. Hey! See...that´s where I wanted to invite you to. You could have been there a year ago! It´s beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, I WAS there a year ago as well. This was the 3rd time. But you're right, it is beautiful. Did you really invite me? My memory has some holes...

      Delete