Sunday, June 3, 2012

Vanessa

Appelcake maken - met onze zelfgemaakte schorten

Ik heb Vanessa al wel eens vernoemd, maar nog niet aan jullie voorgesteld. Bij deze:

  • Ze heeft met zoveel glans de 1,5 maand proefperiode om mijn huismaatje te worden doorstaan (om eerlijk te zijn: ze was al na 2 weken aangenomen!) dat ik niet weet of ik het wel waard ben háár huisgenootje te zijn.
  • Vanessa is een collega, maar werkt voor een ander programma: waar mijn partnerorganisaties de stadsbesturen zijn, werkt zij samen met de overkoepelende organisatie van lokale NGOs, associaties en verenigingen op provinciaal niveau. Haar taken: technische assistentie bij fundraising, marketing en communicatie van zowel de overkoepelende organisatie als de individuele organisaties die lid zijn (neem een kijkje op de website van Focama).
  • Vanessa is hier via het Junior Programma van GIZ, met een contract van een jaar. Voor alles wat met haar werk te maken heeft, wordt ze begeleid door Ulrike, een collega die ook samenwerkt met Focama. Voor alles daarbuiten kreeg ze een "mentor" toegewezen, en dat ben ik =) Doch wegens zo goed als geen leeftijdsverschil en zijnde huisgenootjes is die mentorrol eerder een vriendinnenrol. 
  • Ik leef nu veel gezonder: Vanessa is een fantastische kok (we delen een voorliefde voor vegetarisch, hoewel we dat allebei niet zijn) en het aantal yogasessies van de laatste maand is waarschijnlijk groter dan dat van het afgelopen jaar in totaal. 
  • Ook een belangrijk criterium: Vanessa speelt graag spelletjes!
  • Na een goede anderhalve maand samengewoond te hebben, zijn we al in een behoorlijke routine terechtgekomen: door de week sta ik eerst op en zet de koffie, in het weekend is dat meestal Vanessa. We komen vaak allebei thuis voor lunch, en koken 's avonds samen. Vanessa doet mee met de wekelijkse Portugese "les" met Willemijn en Veronika. Ook proberen we 2x per week yoga te doen.
  • We zitten op eenzelfde golflengte: genieten dagenlang van een bos rozen op tafel, houden van capulana's, naaien, dezelfde soort films, klassieke muziek, muesli voor ontbijt, op de markt gaan shoppen (waar we dezelfde kleren monsteren), etc. En toen ik Vanessa vertelde dat ik als volgende naaiproject een schort wilde maken, zei ze me dat ze nét hetzelfde idee had. Aldus:


Schorten in de maak

De mijne is reversible - inspiratie hier (trouwens: herinneren jullie deze
scroll naar de voorlaatste foto)

3 comments:

  1. I'm very jealous of this Vanessa. She's one lucky lady! xo

    ReplyDelete
  2. Super dat je er zo'n fijn maatje bij hebt gekregen!! En ik zie het al weer, jullie hebben weer een aantal mooie capulanas gescoord met z'n 2en :) xx Malou

    ReplyDelete
  3. twee toffe creatieve ijverige biekes bijeen,ik bewonder jullie!
    geniet ervan,dikke kus tante Chris

    ReplyDelete