Sunday, September 2, 2012

Een beetje vanalles

Ik word oud... Ik kan de tijd niet meer bijhouden - ik kan maar niet geloven hoe snel dit jaar omvliegt. Over een maand is het alweer 2 jaar geleden dat mijn contract bij GIZ begon. Ook de gebeurtenissen hier in Mozambique vliegen voorbij. Daarom een klein overzichtje van een beetje vanalles:

 In juli bracht ik samen met Vanessa een bezoek aan Beira, waar we enkele leuke dagen doorbrachten samen met Martin, die helaas alweer terug is in Oostenrijk. Hier het station van Beira, dat ter gelegenheid van een trouwfeest netjes was uitgedost.

Ik hou van de Portugese koloniale invloeden op de Mozambikaanse
architectuur. Telkens vind ik wel weer nieuwe interessante gebouwen.

Nog zo een voorbeeld van de Portugese invloed: azulejos, de typische blauwe tegeltjes die je verborgen in de gebouwen nog vaak terugvindt.

Ik geniet ervan om met Vanessa samen te wonen. Ook haar ouders
en haar zusje brachten een bezoek. Superleuk, en al helemaal wegens
het geweldige cadeau (dat écht niet had gemoeten!): 2 tuinstoelen
om heerlijk te relaxen in het zonnetje. Dankjewel!

Tijdens mijn werk in Gondola raakte deze kleine vogel binnen, maar niet meer buiten. Hij vloog een hele tijd zenuwachtig van de ene naar de andere kant van het kantoortje, tot hij uiteindelijk toch de weg naar buiten vond.

Nog in Gondola vond de training in het gebruik van de vorig
jaar aangekochte total station plaats. De trainer is een werknemer 
van het stadsbestuur van Chimoio, waardoor hij beter de noden 
van de deelnemers begrijpt.

De curiositeiten van de luchthaven van Chimoio: waar niet de mensen, maar de koffers in de rij staan, en waar de deur is uitgesneden op maat van het toilet...

En dan: de Assembleia Geral, de algemene vergadering van GIZ in Mozambique, waar alle 271
medewerkers uitgenodigd waren. Enige Corporate Branding (petjes, t-shirts, sleutelhangers, stoffen zakken, pennen) is dan ook onafwendbaar. Rechts een foto met mijn goede vriend en collega Zana.

5 comments:

  1. Ook hier vliegt de tijd! Lienie Mienie gaat morgen voor het eerst naar school en Lore zet de stap naar het 1ste leerjaar. Straks leest zij de verhaaltjes voor!
    mama

    ReplyDelete
  2. Awel ja....
    Die oudste van ons leest ondertussen al vlotjes "ik". Morgen weer een nieuw woord....
    Bram is "het draakje" van de klas en heel gelukkig bij zijn meester.
    En Liene heeft besloten dat 1 schooldag genoeg geweest is. Deze morgen liep ze nog weg zonder dag te wuiven. Deze avond vertelde ze dat ze morgen gewoon lekker thuis zou blijven....
    WIE wordt er hier oud?!?!? ;)

    ReplyDelete
  3. ja,ook hier vliegt de tijd! maar ik probeer van elk moment te genieten! gelukkig doe jij dat ook !

    ReplyDelete
  4. ja lieve Els,de tijd vliegt snel en jij gebruikt hem zeker wel!!doe zo voort en enjoy!!!ondertussen ook Jules,Emma en Romy weer blijgezind naar school en Lili naar de crèche,iedereen gelukkig!!hou je goed dikke kus tante Chris

    ReplyDelete
  5. you look great! btw ...

    ReplyDelete