Monday, November 19, 2012

Een muis in huis

Eerdere pogingen om de muis vriendelijk te vertellen dat zijn huisje niet hier binnen kon zijn, mislukten. We kregen de muis wel buiten (met behulp van een bezem en een bende vrienden en veel gelach door de zotte sprongen van de arme muis), maar enkele dagen later zat ie alweer binnen. Nadat hij een keer in mijn teen had gebeten (!) en vooral nadat hij 4 kussens had kapotgebeten, verklaarden we de oorlog. 

Dit kussen beet de muis écht kapot, bij de andere was het gelukkig enkel de kussensloop

 We = Vanessa en ik, die eigenlijk meer bovenop de stoel stonden (om vanuit de hoogte een beter overzicht te krijgen op de bewegingen van de muis, dat spreekt), huishoudhulp Esmeralda en bewaker Alberto.


Hier was ik toch afgedaald om hulp te bieden

Missie geslaagd: de muis is de pijp uit. Alberto is erg trots en "gaat de muis bijhouden om aan de patrão ("baas" = Vasco die later op de dag nog zou langskomen) te laten zien"

Het slagveld: de living, helemaal overhoop gehaald

Maar er komt gelukkig toch ook iets goeds van: de kussenslopen waren nogal onhandig gemaakt, en stonden altijd halfopen. De kleine kussentjes hadden dan weer helemaal geen sloop. Dus herstelde ik een van de kapotte grote slopen, gebruikte de andere twee om de kleine kussensloopjes van te maken, maakte 2 nieuwe grote kussenslopen en naaide knopen en knoopsgaten voor de gapende slopen. Het gat van het grote kussen zit dan weer gewoon verstopt, dus dat is er nog steeds. Maar nu ziet de living er eigenlijk dus nog beter uit =)


2 comments:

  1. You needed Sahara for the task. She's so good at finding and catching mice, but often makes a mess in the process. Please come sew me some cushions? xoxo

    ReplyDelete
  2. Arme muis......je hebt ze toch wel netjes begraven met bloemetjes en al hoop ik? Onze kids zijn daar al erg goed in. Melleke is me (helaas) nog steeds af en te te snel af maar ondertussen neemt dat kleine grut hier het taakje der plechtige begrafenis met veel zorg op zich. Helemaal OK vind ik dat.....

    En 2de verzoek (nadat die van Angela af zijn uiteraard): wij willen ook wel een heleboel leuke kussensloopjes!!!

    Liefs

    Leen
    PS: Na die ene foto ben ik SUPERbenieuwd naar de rest van de verjaardagsshoot.... hopelijk volgt daar ook een blogstukje over!!!!

    ReplyDelete