Saturday, January 12, 2013

Safari in Liwonde NP

Een van de activiteiten die je kan doen in Liwonde National Park, in Malawi, is een jeepsafari. En hoewel ik intussen al in veel verschillende parken geweest ben, is elk park toch bijzonder. In dit geval zagen we enkele kudu's van dichtbij en olifanten en sabelantilopes van veraf, maar wat me het meest intrigeerde waren de bomen:

Kudu bij een "pythonboom" (niet heel zeker van de naam, maar klinkt aannemelijk, niet?)

De pythonbomen groeien rond andere bomen/struiken, en desnoods rond zichzelf. In de zuidelijke hemisfeer groeien ze steeds tegen de klok in, omdat ze de zon volgen. (Pas later bedacht ik dat gezien de ligging van Malawi binnen de keerkringen, de zon niet altijd tegenwijzerzin draait - zouden de bomen dat deel van het jaar de andere richting uit groeien?)

Heel intrigerend vond ik het 


Ook nog in de categorie interessante bomen:

Kunstwerk aangebracht door krabbende olifanten

Een gigantische baobab, volgens de gids enkele duizenden jaren oud

4 comments:

  1. I like it, because is beautiful

    ReplyDelete
  2. indrukwekkend inderdaad!!!!!
    en hoe mooi groen is dat groen bij jullie!!!!
    hier ligt een beetje sneeuw!!!ook mooi dat wit!!!!!
    Enjoy lieve Els!!
    dikke kus
    tante Chris

    ReplyDelete
  3. doet me terug denken aan Australië, daar hebben we ook van die gekke mooie kunstige groeiende bomen gezien!! mooi ,mooi!!

    ReplyDelete
  4. Nog nog nog....
    Wij willen NOG verhalen van die mooie reis!!!
    ZOOOOO MOOI!!!!
    ;) ;) ;)
    *Dikke knuf*

    ReplyDelete