Saturday, December 27, 2014

Zenuwachtig

Ga ik het wel kunnen? Is het wel iets voor mij? Zal ik aan de verwachtingen voldoen? Is Rotterdam wel een fijne stad? Etc. etc. etc. Ik kan er blijven over nadenken - niet dat het me iets vooruit helpt...

Maar: ik vond een flat voor de eerste maand, keek al na hoe ik de administratieve rompslomp moet doorploeteren (want: als ik een nieuw paspoort wil, moet ik eerst bij de ambassade geregistreerd staan; daarvoor moet ik in Nederland geregistreerd zijn; daarvoor moet ik een vaste verblijfplaats hebben en een afspraak bij de gemeente van Rotterdam - om nog niet te spreken over burgerservicenummers en DigiDs en "Model 8"-en en andere in te vullen papieren =), én ik kocht al nieuwe schoenen en een kleedje (of: jurkje als ik me in Nederland wil integreren).

Breathe in, breathe out, alles komt wel goed!

(van hier)

1 comment:

  1. Ik begrijp je volkomen! Maar weet dat zeker jij wel steeds op je pootjes terecht komt. En die tekst in het kadertje vind ik ,helemaal waar! Vrienden van os wonen in Rotterdam en "they love it"! Wij hebben vorig jaar nieuwjaar bij hun gevierd. Van 's morgens 31/12 tem 01/01 werd er overal vuurwerk afgeschoten, ongelooflijk ! Zij nemen daar steeds de watertaxies, heel leuk als er wat wind is. Er is ook een amfibiebus, erg grappig om te zien!. Je gaat je zeker goed voelen in Rotterdam, hoor!! Tot morgen,x

    ReplyDelete