Wednesday, June 22, 2016

Barcelona +9

Ik was enkele dagen voor Angela en Phil hun trouw al in Barcelona - gewoon, wat citytrippen, zien hoe Barcelona veranderd was sinds de laatste keer (dat was in 2006, met Kris op bezoek bij Frederik en Bea als ik me goed herinner).

Ik had een vliegtuigticket met enkel handbagage, maar had daar warhoofdig als ik ben ook het volgende ingestoken: grote bussen shampo, douchegel, lotion, zonnecrème, tandpasta en lenzenproduct. Mocht niet van de meneer aan de controle - hij gaf me twee opties: weggooien of inchecken. Ik koos voor het tweede en ging vervolgens de hele rij in Zaventem af op zoek naar iemand die mijn spulletjes wilde meenemen. Zo vond ik Eric, waarmee ik de volgende 2 dagen samen Barcelona verkende, erg gezellig!

De Sagrada Familia zagen we al vanuit de keuken van het hostel waar we verbleven. Aan de kleur en vorm van de stenen, zag je dat er veel was bijgebouwd aan de kerk, maar eerlijk gezegd was ik vergeten hoe het er vorige keer ook alweer uitzag. We bekeken dit keer ook enkel de buitenkant.

Barcelonese straatjes, met Eric vanvoor rechts op de foto

Cool gebouwblok

Aan het museum van hedendaagse kunst - helaas gesloten toen ik naar binnen wilde... Wel een leuk kunstwerk op de muur van het gebouw rechtsboven

Het Centrum voor hedendaagse kunst van Barcelona was gelukkig wel open. Het had net een interessante tentoonstelling over wonen in de stad, met een vergelijking tussen Barcelona en Medellín (Colombia).

Ik vond er iets mis met het plein maar bedacht pas later dat het misschien de afwezigheid van enige vorm van groen was

Leuk skate- en steppleintje


2 comments:

  1. Hi-hi-hi-hi-hilarisch dat jij jouw bagage-probleem weer op deze manier opgelost kreeg. ZO typisch "ELS"!!!!

    ReplyDelete
  2. We drank wine at the restaurant up and behind Eric in the photo. It's a lovely place!

    ReplyDelete