Sunday, July 3, 2016

Nieuwjaar in Berlijn

Ik begon het nieuwe jaar in Berlijn, waar ik op bezoek was bij Vanessa en Florian. Fijn om even deel uit te maken van hun alledaagse leven. Ook leuk was het om Maria, Margarita en Oliver weer te zien.

Nieuwjaar vanop een voetgangersbrug

De hoeveelheid vuurwerk die mensen afsteken was surreëel

Er was net een koudegolf - met dagmaxima (!) van -10 graden en een gevoelstemperatuur van rond de -20, waardoor het binnen toch net iets aangenamer was. 

Zelfs de Spree was voor een groot deel dichtgevroren



Vanessa en ik gingen toch op ontdekking door Berlijn, maar hielden het na een tijdje voor bekeken - te koud...


Deel van de muur aan Potsdamer Platz

Sightseeing vanuit het café - met zicht op de zoo, waardoor we aapjes, giraffen en olifanten zagen (weliswaar enkel met zoom en fotobewerking)

Voor als hun huidige carrière hen niet bevalt: Vanessa kan dan een bloemenwinkel beginnen; ik weet al niet meer wat voor zaak dit rechts was voor Florian - ik trok het zo omdat "Queria Florian" in het portugees "Ik zou Florian graag willen" betekent ;)


De bovenste straatnaam is vlak bij Vanessa en Florian's thuis, zo ben ik ook een beetje dichtbij =)

Kunstwerk door Robert Gragger aan het Collegium Hungaricum Berlin

Kerstboom op de top van een nieuwbouwconstructie


Op de Museumsinsel



Ondanks de koude temperaturen bleef het in Berlijn de hele tijd dat ik er was droog. Pas op de terugweg naar Nederland begon het te sneeuwen.


Wit tapijt in Wolfsburg

Bedankt voor de gastvrijheid Vanessa en Florian!

1 comment:

  1. Great memories :)! It's been way to much time again since last seeing you...

    ReplyDelete