Sunday, March 5, 2023

Zoogdieren in Kruger Park

Oktober 2017
Ik ben lang op dezelfde plek in Kruger park en doe een heleboel safari's. Ik trek zoveel mooie foto's van dieren tijdens mijn verblijf, dat ik ze opsplits in 2 delen: zoogdieren hieronder en vogels en andere in een volgende post. Goed om te beseffen: een groot deel van de tijd rijd je rond in een leeg landschap; het is niet dat je de hele tijd dieren rondom je hebt. En zeker katachtigen, maar ook andere grotere dieren, vind je niet elke keer. In die zin vergroot je dus zeker je kans om meer verschillende dieren te zien door gewoonweg meerdere keren te gaan rondrijden. En natuurlijk helpt het dat we met een chauffeur/gids zijn die 1) de dieren veel beter spot en 2) via de walkie/talkie of telefoon van zijn collega's doorkrijgt als zij "speciale" dieren hebben gevonden. Voor verdere avonturen in Kruger park zie ook nog hier en hier.

Impala


Een robbertje vechten door de nijlpaarden


Twee kleine aapjes spelen in de boom

Kudu

Een eekhoorn in het kamp


Hyena's met hun kindjes



Een troep leeuwen doen hun ochtendslaapje. Vooral die middelste met zijn poot omhoog doet me lachen. In de verte ook de mannetjesleeuw

Close-up van de mannetjesleeuw

Impala

Een soort mongoose. Mijn gok is een small grey mongoose.

Een cheetah

Een baby cheetah <3

Vervet monkeys in het kamp

Voordat papa het grapje kan maken: zebra crossing ;p

Sable antelope








Een luipaard! Herkenbaar aan zijn luipaardenpatroon (cheetahs hebben stippels) en zijn dikkere kop en zwaardere bouw dan cheetahs.


Deze soort, 'mensen', of ook wel bekend onder hun Latijnse naam 'Homo Sapiens', kom je overal wel tegen. Maar half verscholen in metalen karkassen klonteren ze vaak samen rondom katachtigen, zoals hier rondom het luipaard.



Een soort wezel (of een mongoose?)

No comments:

Post a Comment