Saturday, July 6, 2013

ID

Op de ene website stond te lezen dat je, als je in het buitenland woont, verplicht een identiteitskaart moest hebben; op de andere las ik dat het aangeraden was. Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat dat nodig zou zijn, ik heb toch een reispas? Mijn identiteitskaart verviel al midden vorig jaar, maar door een email van de ambassade over nieuwe procedures ivm. reispassen en identiteitskaarten, ging ik op zoek naar meer informatie en besloot ik dan toch maar een nieuwe identiteitskaart aan te vragen. In Mozambique heeft België enkel nog een ereconsulaat, alle andere zaken worden via de ambassade in Zuid-Afrika geregeld. Ik vind het best wel cool dat de plaats van afgifte Johannesburg is, niet?



Nu ja, wel nog niet zo cool als Willemijn, die eigenlijk Nederlands is, maar op wiens Mozambikaanse ID te lezen staat dat ze van Afganistan komt (onze theorie: het land werd niet aangepast, en alfabetisch is Afganistan het eerste land in de lijst). Toen ze ging reclameren, werd ze weggewuifd - Afganistan of Nederland, zoveel maakt dat toch niet uit? Uiteindelijk kon ze wel een brief bemachtigen waarin verklaard wordt dat ze uit Nederland afkomstig is. 

No comments:

Post a Comment