Monday, July 29, 2013

Thuis op bezoek

Ik ben een zondagskind... Wat een prachtige vakantie! Ik geniet er nog steeds van, gewoon door eraan terug te denken. Helaas, blog-gewijs niet ideaal: ik was te druk aan het genieten om foto's te trekken (gelukkig waren andere mensen alerter op Lore haar communie en in Mondo Verde). Maar toch een overzicht. 

In de luchthaven stonden mama en papa mij en mijn biafra-koffertje op te wachten...



De jongens en Karen vervoegden ons in Brussel voor het avondeten, waarna mama en ik het chique volk vervoegden op de 2e avond van de finale van de Koningin ElizabethwedstrijdOndanks een eerder slapeloze nacht voor zowel mama als mij, luisterden we in vervoering naar Rémi Geniet en Roope Gröndahl.

Nu ja, áchter de piano dan wel natuurlijk

Een spelletjesavond kon niet ontbreken, waarin ik op z'n minst bijna won.


Met Kris (her)ontdekte ik Leuven en Charleroi.

Leuven Vaartkom

Leuven Botanische tuin

Charleroi

Art Nouveau (rechts het Maison Dorée)

Spelen met de kindjes kon niet ontbreken.






Mijn oudste neef werd al 40 jaar en dat ging niet onopgemerkt voorbij. 

Feestje in de fijn hergewaardeerde hoeve

Ik bewonderde Evie's plannen voor een nieuwe bureau.

Die zijn intussen al erg sjiek werkelijkheid geworden

Hmmm... Papa is een echte chef geworden!


Ik ging een dagje naar de Vlaanders: in Kortrijk Tine, Bert, Loeke en de kleine Boelie bezoeken.

We dronken onder meer koffie in een designer bar en slaagden erin om tot de laatste minuut van de gratis parking te profiteren.

Ik voelde wel een week lang dat ik met de dames meeturnde, maar genoot (ook van het biertje en de leuke babbel erna).

We gingen er een namiddag op uit in de Ikea.



Ik nam de trein naar Frankfurt en beleefde twee superleuke dagen met Caro en Papaya (inclusief exclusief etentje op de golfclub).

Sightseeing onderweg langs de Rijn

Hoewel het met de overstromingen in Duitsland ook wel een beetje ramptoerisme leek



Ook in Frankfurt staat de Main zo hoog dat de ingang van dit bootcafé enkel op eigen risico betreden wordt

Wij wagen het erop en worden beloond met heerlijke appelcake and appelwijn


Frankfurt Skyline

Sightseeing (enkel langs buiten voor ons ;)

En dan rennen om de trein te halen

We kubbden, mini-kubbden en rummicubden.


We gingen naar een bijzonder schoolfeest.



Inclusief bijzondere uilen



En verder:

  • Werd ik gezond en wel verklaard bij zowel tante Niet als bij de gynaecoloog;
  • Zag ik dat Heidi en Liesl het goed stellen, evenals Els en Kareltje;
  • Deed ik een gezellig dagje Hasselt met mama en mamie;
  • Ging ik op diner bij Ruth en Kris, waarbij we zelfs na het afscheid nog meer dan een half uur nataterden;
  • Kocht ik een (digitale, draagbare) piano om mee te nemen naar Mozambique;
  • Gingen mama en ik traditiegetrouw voor een koffie en drakenbezoek langs bij de Queen of the South;
  • Nam ik donderdagochtend (vroeg!) afscheid van mama en papa die op vakantie vertrokken;
  • At ik zoveel pannenkoeken dat mijn buik bijna ontplofte, maar vond daarna toch nog een plaatsje voor een lekker ijsje, legden Leen en ik de kindjes in bed en deden daarna nog een aardige poging om over de voorbije twee jaar bijgebabbeld te geraken;
  • Werd ik wat zenuwachtig in de file, vond toch nog de tijd om Koen en Karen hun huisje te bezichtigen, de piano tax-vrij te laten verklaren en te onderhandelen over de prijs om 'm in plastiek te laten wikkelen, en checkte ik zonder problemen voornoemde piano in tot Johannesburg.
Alleszins bedankt iedereen voor zo een zalige vakantie! Allemaal welkom in Mozambique trouwens =)

5 comments:

  1. Looks like such a nice trip! Can't wait to see you in Kampala!!! oxox

    ReplyDelete
  2. cool, mijn mooie nieuwe bureau staat er ook tussen! Ik ga een paar daagjes naar zee met ons mama. Ook een beetje vakantie

    x
    Evie

    ReplyDelete
  3. Heerlijk Els, het enthousiasme spat van de computer bij het lezen van dit mooie vakantieverslag!

    Liefs,
    Malou

    ReplyDelete
  4. Mooi geschreven! Wij waren ook keiblij je te zien!!!!
    Groeten daar!
    Ruth

    ReplyDelete
  5. Tof hoe je genoten hebt van je vakantie met de familie, doet deugd om te zien en te lezen,hou je goed lieve Els en enjoy,dikke kus van ons allemaal, Tom en Els, Jules en Lii zijn weer veilg thuis en Piet en ik vetrekken zondg naar huis en laten Karen en co hun vakantie van drie weken beginnen,dikke kus Chris xxxx

    ReplyDelete