Sunday, December 11, 2016

Praag 20 jaar later

Ik moet toegeven dat ik enkel een paar iconische plaatsen echt nog herkende - de brug, het beeld, het kasteel (is het trouwens echt al 20 jaar geleden dat we in Praag waren?). Daarbij moet dan wel gezegd worden dat we niet echt veel van Praag zagen; vooral het conferentiecentrum (het was tenslotte een uitstap voor het werk) en verder een avond en een namiddag. Ik was onder de indruk van de stad; het is een statige stad met veel mooie hoekjes en de stralende lentezon (ah ja, want dit was eind maart) hielp natuurlijk ook.

Uitzicht over de stad van aan het conferentiecentrum

Onze Airbnb, fijne plek mét piano (maar geen tijd om te spelen)

Een bizarre radiotoren met kruipende baby's dicht bij waar we verblijven


De Karelsbrug, met veel volk

Met Alex, Lenka, Geoff en Boris aan het genieten van de laatste namiddag voor we op het vliegtuig stappen


Beschut van de wind was zelfs buiten een biertje drinken aangenaam

Mooi gebouw - al het zwarte is opgeschilderd, dus niet echt 3D


Aan de burcht (geen tijd om naar binnen te gaan)





De Moldau



Standbeeld van Wenceslas. Hoewel ik me het beeld herinnerde, was de omgeving zo anders dat ik niet zeker was of ik het wel goed had

Dit gevaarte moet er ook al gestaan hebben, maar ik kan het me niet herinneren...



Ook 's nachts is Praag betoverend

In het midden een fancy uitbouw aan een kerkgebouw

Met collega's Sukanya (TU Eindhoven), Alex (IHS) en Lenka (TU Stuttgart)

1 comment:

  1. Instant zin in een city-trip krijg ik hiervan.... al is het dat de foto's door een waterzonnetje worden gekleurd....
    en besef ik meteen ook hoe weinig een puber zich herinnert van city-trips.... maar ach...ergens kan ik toch nog de sfeer van die stad oproepen en voel ik bijna dezelfde verwondering als toen....
    Oh ja...ik wil ook nog wel eens terug!!!! (al geraak ik dan liefst niemand kwijt op die beroemde brug....)
    ;) ;) ;)

    ReplyDelete