Sunday, December 11, 2016

Zomercarnaval in Rotterdam

Op 29 julie was het zomercarnaval in Rotterdam. En hoewel ik die dag met Wouter en Willemijn had afgesproken in Arnhem, kon ik het niet laten om op weg naar het station al die pracht en praal te bewonderen - voor ze vertrokken waren, daarmee alle poses en niet veel dans; ik ben er zeker van dat dat tijdens de optocht heel anders was!

Juli is nu niet bepaald de carnavalsmaand, maar als ik de weinigbedekkende kostuums bekijk, begrijp ik die keuze helemaal. Prachtige outfits trouwens, en zo kleurrijk. Het was een plezier ze allemaal te bewonderen, er was echt veel werk in gestoken. Het lijkt overigens eerder in de flamboyante Rio de Janeiro-stijl met véél veren dan op de Belgisch/Nederlandse spottende manier. Of dat is omdat de deelnemers ook meer van Antilliaanse afkomst zijn, of andersom - dat de deelnemers eerder van Antilliaanse afkomst zijn vanwege de opzet van de stoet, dat weet ik niet. 











Deze rokken waren zo groot en zwaar dat ze er wieletjes onder hadden gezet

Deze groep is verkleed als cactus. Eens wat anders ;)
















Aan het station was er ook nog een boombal (of hoe heette dat alweer?) bezig. Iedereen kon meedansen.

1 comment:

  1. Whoooowwwwwww.... DAT is nog eens een zomeractiviteit!!!!
    Ik zet 'm meteen op mijn "dat wil ik ook eens in het echt zien"-lijstje...met een voorzichtige hint-hint...we komen nog eens af, mag het???
    En ergens een "juij" aan de cactus-verkleedkleren... als ik mee zou lopen zou ik me ook liever in zoiets vertonen dan in die blote glitter-toestanden.... kwestie van de stoet (en omstaanders dus) een beetje vrolijk te houden ;) ;) ;).
    Tof dat je er zoveel mooie foto's van hebt...prachtplaatjes!!!

    ReplyDelete