Sunday, March 12, 2017

Citytrip Mechelen

Augustus 2016
Met trouwe citytrip-partner Kris trek ik er dit keer op uit in Mechelen. Ik ben er wel al eens een keertje geweest, maar heb er niet echt herinneringen aan. Dit keer bevalt het me goed - het is een fijne stad (het helpt natuurlijk dat het zonnetje van de partij is).

Op weg van Nederland naar België: het Belgische station met de naam "Kijkuit"

We beklimmen de toren van de Sint-Romboutskathedraal. Op de eerste verdieping: een doorkijkraam naar het orgel eronder (links gezien van in de kerk). Cool!

Ook erg cool: deze gigantische muziekdoos. We blijven meer dan een kwartier zitten om het mechanisme helemaal te kunnen ontleden.

Houten tussenverdiepingen in de klokkentoren

Bovenop de toren. Op de pleinen beneden zie je de podia van Maanrock, dat gaande was

Leuke manier om een terras te creëren

Deden ze in die tijd nog niet aan dt-regels?

1 comment:

  1. Whoooowwwwww...imponerend!
    Ik ben onder de indruk... een extra plekje staat weer op onze to-do-list.... SUPERtip!!!!
    Die "gigantische muziekdoos" spreekt echt wel tot de verbeelding en naar de d/t-toestanden gaan we zeker ook op zoek...al zullen mijn kinderen dan ongetwijfeld met hun ogen rollen....;)

    ReplyDelete