Saturday, July 15, 2017

Laatste dag Galápagos

November 2016

Mijn laatste dag op de Galápagos. Ik wandel via het Centro de Interpretación (een klein museum over de eilanden) naar de Mirador Cerro Tijeretas en via Playa Punta Carola naar het Playa de Oro. Daar wil ik nog een laatste keer het water in, maar een zenuwachtige zeeleeuw die de hele tijd over en weer zwemt houdt me tegen. Als ik het vliegtuig zie aankomen, besluit ik dat het tijd is om te vertrekken naar de luchthaven (die is zo dichtbij dat je amper op voorhand moet vertrekken).

Centro de Interpretación

Interessant - satellietbeelden die tonen hoeveel de dorpjes op de eilanden gegroeid zijn sinds de jaren '60 (en hoe klein ze toen waren - zeker als ik zie hoe klein ze nu nog steeds zijn)


Standbeeld van Darwin aan de Mirador Cerro Tijeretas

Zicht vanop de mirador

In de verte de Leon Dormido

Playa Punta Carola ligt vol met zeeleeuwen. Je moet goed opletten dat je niet per ongeluk op ze stapt, aangezien ze tussen de rotsen goed gecamoufleerd zijn

Soms liggen ze in hoopjes op elkaar

Is deze kleine links niet superschattig? Rechtsonder ook een iguana

Tijd om te vertrekken. Het dorpje ligt echt vlak langs de landingsbaan

Onderweg naar Guayaquil


Gated communities: Hermetisch afgesloten wijken op Samborondón, Guayaquil

No comments:

Post a Comment