Tuesday, April 6, 2021

Hydra met Alexandra

September 2019

Ik combineerde een reis voor het werk naar Libanon (ooit meer daarover - althans dat hoop ik) met een week aan mijn PhD werken... In Griekenland (toen kon dat nog - waar zijn de tijden ;). Want daar woont Alexandra en die had ik al lang niet meer gezien. Zij moest werken, en ik werkte ijverig aan mijn PhD, maar in het weekend gingen we samen naar Hydra, een eiland op een tweetal uur varen van Athene. Het was eind september, en het weer was heerlijk. Op Hydra zijn er bovendien geen auto's, dus het is er erg idyllisch (en ook toeristisch, maar ja, we waren daar zelf ook deel van natuurlijk). 

Aankomst in Hydra

Pyttoreske haven

We verbleven in dit sjiek hotel



Niets moest, alles kon. Maar in ons geval was dat toch vooral heerlijk lui zijn. 

Op verkenning op het eiland

Het strandje waar ook wij ons installeerden





's Avonds van de Griekse keuken genieten

De volgende ochtend waren we net iets actiever: we klommen tot op een uitkijkpunt over het stadje en slenterden ook door de smalle straatjes.








Het is een waar kattenparadijs. Alexandra had er niets mee (want allergisch), maar ik kon er niet aan weerstaan om er toch enkele over hun bolletje te aaien


Deze hier gaf me eerst een hartaanval (door zomaar vanuit het niets op mijn schoot te springen) maar daarna werden we alsnog vriendjes

Het weekend vloog voorbij... Maar dat kwam vooral door het supergezelschap!

Eenmaal terug in Athene gingen we beiden weer aan het werk. Maar 's avonds hadden we nog tijd voor een rendez-vous in 'Panterboy'. Ik vond het een grappige naam - totdat Alexandra me erop wees dat het Griekse letters waren en het café dus eigenlijk gewoon 'rendez-vous' (want p=r, nt=d, b=v en oy=oe) heet :D

3 comments:

  1. Oh Els.....
    Instant hartpijn krijg ik hiervan.
    Zulke heerlijke foto's (en tekst) waar het vakantiegevoel vanaf spat...
    Wat een heimwee naar andere tijden... maar ook: wat een heerlijk einde van je blogpostje. Opnieuw hard gelachen met deze "panterboy" (ik was "the point" immers alweer opnieuw vergeten... niet bijster intelligent, maar wel goed om nog eens een extra keertje te schuddebuiken...)...
    En amai... met dit laagje sneeuw buiten lijkt Griekenland helemaal op een (voorlopig onbereikbaar) aards paradijsje... ik droom nog wat weg bij jouw foto's...
    Merci*

    ReplyDelete
  2. "Panterboy" opened again a couple of days ago, after 5 months (it was closed due to the covid measures), I hope you will come back soon to have biertjes! Great post and photos Els, it was a short trip but enjoyed it so much. The cats were also happy to have you on the island I think :) Thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I miss Panterboy! And especially having beers with you

      Delete