Sunday, January 16, 2011

-19.107916, 33.476262

De nummers in de titel zijn volgens Google Maps (ga naar de website, voer de nummers in en klik op 'Search Maps'; klik op "satellite" voor een luchtfoto) de lokatie van mijn nieuwe thuis (de living, meer bepaald) in Chimoio.


Rua 16 de Junho, de zwarte poort en het kleine poortje zijnde de toegang tot 'mijn' compound


Een klein probleem: mijn gloednieuwe, onaangetaste auto past maar nét door de poort. En alleen maar als je netjes recht inrijdt. Christian heeft al meegedeeld dat hij het Landesbüro in Maputo zal waarschuwen dat over waarschijnlijk niet al te lange tijd een van de (dure, vertrouwde hij me ook toe) spiegels vervangen zal moeten worden. Bemoedigend ;)

Mijn projectauto met DED-logo

Chimoio zelf is een rustig provinciestadje met in het centrum, aka cidade de cimento (cementstad) brede straten lanen met schaduwwelkome bomen. 

Avenida 25 de Setembro, de hoofdstraat

Rondom liggen de "bairros", de wijken, met klinkende namen als '16 de Junho' (zoals mijn straat), Josina Machel (de vrouw van de eerste president), Circulo Mudzingadzi, Centro Hípico of Heróis Moçambicanos. Zoals al afgeleid had kunnen worden, zijn er minder bakstenen huizen; de straten zijn in de regel niet geasfalteerd; maar de mensen zijn even stralend!

Overgangszone tussen cidade de cimento en bairros



Een 'banca fixa', een klein winkeltje

Trotse uitbater van een banca fixa

In het regenseizoen is alles weelderig groen

1 comment:

  1. waw! ziet er zeer mooi uit. je voelt je er al goed thuis zeker?!
    wij hebben gisteren een zachte 12°c lentedag gekregen. Maar ook een weerbericht met sneeuw voor het weekend! brrrrrrr
    doe het nog goed en tot de volgende keer

    ReplyDelete