Wednesday, January 12, 2011

Thuis in Chimoio

Ik ben aangekomen in mijn nieuwe thuis voor 2 jaar!

Mijn nieuwe huisje met bewaker Alberto

Het was een lange reis, 1185 km om precies te zijn, met tussenstop in Vilankulo waar we overnachtten. Christian, coordinator voor decentralisatie en mijn aanspreekpunt, reisde mee om me bij al de stadsbesturen te introduceren.

Christian aan het stuur (ook ik deed mijn deel)

Zicht op een van de lagunes onderweg

Op het platteland de typische afrikaanse hutjes

Muxungue, hoofdstad van de ananassen 

Langs de kust was alles platter dan plat, maar richting Chimoio beginnen de heuvels/bergen

We passeerden ook ettelijke regenbuien - het is regenseizoen - de ene al intenser dan de andere

En dan, mijn nieuwe huisje! Het is een ideale maat: niet gigantisch groot, maar alles groot genoeg. Met living, keuken, 2 slaapkamers, badkamer, klein keldertje, een garage die de bewakers gebruiken, en een zalige tuin. En: internetaansluiting! Alvast een eerste indruk:

De ingang van het huis

Mijn huisgenootje Caro, in de veranda aan de inkom

De living - met al Caro's spullen. Hopelijk kan ik het even gezellig inrichten als ze weggaat!

De keuken

Mijn slaapkamer

De tuin met de garage links; rechts de watertank

Caroline heeft een hond, genaamd Papaya. Papaya kreeg 2 weken geleden 6 superschattige puppies. Ook had ze recent een ongeval, waardoor haar been uit de kom was, en blijkbaar ook de ligamenten gescheurd/gebroken zijn. Waarschijnlijk loopt ze op 3 pootjes voor de rest van haar leven. Arme Papaya.

Papaya met puppy n°1

Puppies n°2-6

3 comments:

  1. Oooooooohhhhh..... leuk leuk leuk....
    Denk je nog niet aan adopteren??? Die pups zien er echt SUPERschattig uit!!!!
    *Dikke kus*

    ReplyDelete
  2. It looks great! I can't wait to come stay! xo

    ReplyDelete
  3. Veel werkvreugde op je nieuwe stek en geniet van de menselijke warmte aldaar ! Groetjes vanuit het kille, regeringsloze België / opa van Loeke = Johan Mayeur

    ReplyDelete