Friday, January 7, 2011

Op reis

Het zijn korte berichtjes deze dagen... 

Niet alleen ik, maar ook mijn kist is goed aangekomen - helaas was het glas van Evie's kunstwerk gebroken, maar voor de rest was alles er en in goede staat.

Ondertussen heb ik alweer ingepakt en neem ik afscheid van Maputo. Morgen vertrek ik naar Chimoio, met mijn eigen dienstauto. Een grote, splinternieuwe Toyota Hilux met een cabine voor 5 personen en achterop nog véél plaats voor andere vrachten (mijn bagage bv.). We rijden zaterdag tot Vilankulo, en zondag verder tot Chimoio, omdat meer dan 1000 km toch wat veel is voor een dag. Ook de dagen erna gaan we véél reizen: naar Gondola en Gorongosa, de 2 andere steden (dorpen) waar ik ga werken; maar ook naar Manica en Catandica, waar een vergelijkbaar project al een tijdje loopt.

Spannend!

6 comments:

  1. Goede reis!!! Voorzichtig zijn en geniet ervan!!!
    ****Wij missen je!!!!***

    ReplyDelete
  2. Hey Els!

    Dit zal wel weer een unieke ervaring zijn :). Geniet er maar met volle teugen van en hopelijk een succesvolle stadsplanning!
    Groetjes van ons
    Koen & Bart

    ReplyDelete
  3. heerlijk! Klinkt enorm bekend. Veeeel succes en plezier. Ik volg je hier!

    ReplyDelete
  4. Elske,
    Heeeeeeeel veel succes daar! En vergeet niet om verse krab te gaan eten achteraan op de markt in Vilankulo!
    Benieuwd naar je verhalen ... Anneke x

    ReplyDelete
  5. Ik wens je veel succes met je Toyota alhoewel een Citroen toch een betere keuze was. Opletten voor de "zwart"rijders in de laadbak.
    We reizen om te leren maar zijn echter nooit volleerd dus .... we blijven reizen zelfs als gepensioneerde.

    ReplyDelete
  6. Ooooh, mijn kunstwerk :(

    Ahja, kijk wat ik hier nog op mijn computer gevonden heb, remember?


    AVE ARCHITELS

    WEES GEGROET, ARCHITELS, AFRIKAANS STAMHOOFD,
    MET BLANKE HUID EN KORTE MOUWEN
    VERVLOEKT IS HIJ DIE NIET GELOOFT
    WANT HUTTEN ZAL ZIJ BOUWEN

    NIEUWE TIJD IS AANGEBROKEN
    KROTTEN MOETEN WIJKEN
    MUTSEN, SJALEN WEGGESTOKEN
    ZE ZULLEN NOGAL KIJKEN

    WEE HEN DIE HAAR ZULLEN TEGENWERKEN
    ARCHITELS IS NIET TE STOPPEN
    HAAR DADEN NIETS OP AAN TE MERKEN
    DE MISSIE ZAL NIET FLOPPEN

    TUSSEN MOEDER THERESA EN GHANDI
    HAAR GOEDHEID STIJGT HET HOOGST
    WIJ DRAGEN HAAR OP ONZE HANDI
    STRAKS ALS WE ZITTEN AAN DE TOOGST

    ARCHITELS IN DEN HOGE
    GEHEILIGD ZIJ UW NAAM
    BELANGRIJK IS DIT BETOGE
    ARCHITELS KOMT ERAAN

    ReplyDelete