Saturday, January 29, 2011

Aan tafel

Aangezien Caro, die 3 jaar woonde in het huis waar ik nu woon, graag inging op mijn uitnodiging om wat langer te blijven, kwam ik aan in een volledig gemeubileerd huis. Helaas blijft ze niet voor eeuwig, en neemt ze het grootste deel van haar huisraad mee naar Duitsland. 

Aldus deed ik mijn eerste grote aankoop:


Een tafel met 6 stoelen. Langs de nationale weg richting Beira kan je een heleboel carpinteiros (timmermannen) vinden, die hun waren tentoonstellen, en op aanvraag andere dingen maken. Zo hoorden de stoelen eigenlijk bij een iets kleinere tafel, maar werd bovenstaande tafel op minder dan 2 dagen voor mij in elkaar getimmerd. Én werd het geheel ook dan pas gevernist... Resultaat: een erg sticky tafel en in iets mindere mate maar ook erg plakkerige stoelen. Enkel te gebruiken met tafelkleed dus. Of: een van Caro's tafels gebruiken - de living lijkt momenteel wel een beetje eigendom van een tafelverzamelaar. Maar ik ben toch best tevreden!

Ander zicht in de living enkele dagen geleden:


Caro (links, met grote laptop); Lara (midden, met Notebook), een Duitse vrijwilligster en in de toekomst klasgenootje Portugees; en [ik - toch als ik niet de foto aan het trekken was] (rechts, met papier en woordenboek); allemaal aan Caro's grote tafel.

Verdere kleine aankopen (klik op de foto voor een vergroting):


En ook nog:


"Koffie". Aanhalingstekens, omdat 1. het oploskoffie is; en 2. de oploskoffie gemengd wordt met chicory, oftewel cichorei. Niet de drinken? Eigenlijk vind ik het best meevallen - gelukkig, want vaak is dat ook op café de enige koffie die je kan krijgen.

No comments:

Post a Comment