Sunday, January 23, 2011

Collega's


Dit is Hans. Hans leerde ik kennen tijdens de voorbereiding in V-EZ, en werkt net als mij in Chimoio, Gondola en Gorongosa. Hij is machine-ingenieur en economist, en zal in hetzelfde programma als mij werken, maar dan als expert in de ontwikkeling van de lokale economie. Hij heeft al ongelooflijk veel ervaring, onder meer in Angola tijdens de burgeroorlog. Maar hij was ook bedrijfsleider in een bedrijf in Duitsland en werkte recent nog in Chimoio. Hij is erg ondernemend en ik ben zeker dat ik ongelooflijk veel van hem zal leren. 



Degene met de zonnebril die tegen de paal leunt is Christian. Hij is mijn baas, maar ook weer niet. Als coordinator voor decentralisatie is hij degene die mijn werk het dichtst zal volgen, maar neemt geen beslissingen. Dat is voorbehouden voor de directeur van het Landesbüro.

De andere 2 (naast Hans dus) zijn Simon en Marcus. Zij werken in een vergelijkbaar programma als Hans en ik, maar dan in de steden Manica en Catandica. Marcus (rechts, met zonnebril) is de economist (zoals Hans dus); Simon (links) is een junior - vergelijkbaar met het junior-programma van BTC, maar beperkt tot één jaar - die meehelpt in het stadsplanning-gedeelte van het programma. 


Meehelpt, want degene die net als mij werkt als expert in de stadsplanning, is Georg. Hij staat helaas nog niet op een foto, maar dit is zijn regenjas, die Caro leende en in de badkamer ophing. Beetje spooky...


Nog meer (voormalige) DED-collega's: Caro die haar contract al afsloot (links); en Eva (midden - junior in Chimoio) met een vriendin die op bezoek is. 


De foto met Hans, Christian, Simon en Marcus werd genomen in Catandica, gelegen aan de voet van de bergen. Vanuit de bergen heb je een prachtig zicht op het stadje en deze speciale berg in de verte. Hij lijkt wel uit het niets lijkt naar de hemel te reiken. 


Ook naar de andere kant lijkt het landschap zo uit een fantasy-film te kunnen komen...


Om af te sluiten: het stadhuis van Gondola, een van de steden waar ik werk. Het is een klein stadje, maar het stadhuis lijkt zo mogelijk nog kleiner... 


En: waar de verkeerborden zeer netjes manueel beschilderd worden. 

2 comments:

  1. Klinkt interessant... nu nog eens slagen in een "echt" gesprek via skype... en dan ben ik een HEEL tevreden mens.... wat missen wij je (maar die arme Lore is de hele nacht ziek geweest...het was dus niet zomaar een tijdelijke boycot ;)

    ReplyDelete
  2. Ik ben weer aan het verven! Keukentafel naar de living verbannen en in de keuken grote plastiek op de grond en ezels met kastdeuren en planken erop. Ik heb er weer zin in na 2 maanden huiswenning! Zeg, zijn het leuke mannen? Tot de volgende keer, groetjes Hanne

    ReplyDelete