Monday, March 4, 2013

Het imaginaire bloggen

Eens je een blogger bent, deel je de wereld automatisch in twee: dat wat mogelijkerwijs geblogd kan worden, en de rest. En wat dat eerste deel betreft, kan ik 's nachts, of als ik ergens aan het wachten ben, of in een ander verloren moment, wel eindeloos imaginaire blog entries schrijven. In mijn hoofd worden ze bedacht, herdacht, dingen aan toegevoegd, geschrapt, titels gekozen en veranderd, foto's uitgekozen en bewerkt. Alleen: de volgende dag ben ik mijn ingenieuze ideëen alweer vergeten, of lijken ze ineens toch niet zo geweldig, blijkt het schrijven tóch niet zo gemakkelijk te zijn als ik gedacht had, of vind (maak?) ik er gewoonweg geen tijd voor. 

En zo gaat het eigenlijk ook met andere dingen: ik vertel iedereen dat het vandaag die of die zijn verjaardag is, maar vergeet uiteindelijk de persoon zelf te contacteren. Een bedankmailtje, een brief aan mamie, gewoon eens even bellen, iets op Facebook achterlaten, of een cadeautje opsturen: ik zit dan wel vol goede bedoelingen, maar het ook werkelijk doen, dat komt er maar niet van... Bij deze: ik denk aan jullie, ik mis jullie en hopelijk komt die (dat) gepersonaliseerde brief/mail/berichtje er ooit nog eens van!

Nog zo een project waar dringend werk van gemaakt moet worden...

3 comments:

  1. Whahahahahaha!!!
    HEERLIJK herkenbaar is DAT zeg!!!!
    Ik ben de eerste die mijn "ik ben hier schuldig aan"-vingerke moet opsteken.
    Fijn dus als ik merk dat ook anderen lichtjes over deze "minder goede eigenschap" beschikken...
    Dikke zoen!!!!!

    ReplyDelete
  2. Dat geldt ook voor mij! je bent echt dikwijls in gedachte en maar goed dat je blogt zodat ik een zinnetje kwijt kan!!! XXXX

    ReplyDelete
  3. That’s what I was looking for. I am talking about all topics bundled in this blog. They all are really very useful for me as well as for my team. We are definitely going to use its highlighted information.cursus excel amsterdam

    ReplyDelete