Sunday, April 16, 2017

Eerste kennismaking met Ecuador

Oktober 2016

Als "Habitat III citizens" (deelnemers aan de Habitat 3 conferentie) worden we al van in de luchthaven verwelkomd

Ook in het straatbeeld vind je de referenties naar de conferentie op veel plaatsen

Op weg van de luchthaven naar Quito, met de bus toch een uur rijden. We komen via de noordkant aan in de stadscentrum, die je duidelijk op het plateau kan zien liggen


Exterieur van het hotel

We kozen voor een hotel dicht bij de plaats van de conferentie. Niet dadelijk het meest luxueuze hotel (ik kon kiezen: een kamer mét, of een kamer zonder raam - bleek dat het raam maar naar de gang was... Maar het douchegordijn overtuigde me om toch deze kamer te kiezen ;), maar wel erg gemakkelijk om te voet tot aan de conferentie te geraken

's Avonds namen we een kijkje naar het project wat oud-IHS studenten uit Ecuador samen met de buurtbewoners gedaan hadden in het kader van de Habitat III conferentie: kleine ingrepen zoals het planten van groen, het poëtisch herschilderen van de trap en een nieuw leuk zebrapad zijn niet duur, maar geven wel dadelijk een heel ander beeld aan de wijk. Gratis bonus: cool zicht op de (in de mist gehulde) stad.

Het centrum van Quito ligt erg hoog, op ongeveer 2900 meter; in het algemeen heb ik geen last, maar bij het trappen op en af gaan, voel ik duidelijk dat ik snel buiten adem ben

1 comment: