Sunday, April 16, 2017

Habitat III: Dag 2

Oktober 2016

Op dag twee heb ik ook een bescheiden rol: ik presenteer de CDS toolkit (wat Paul en Felix in Ghana presenteerden) in het paviljoen van Cities Alliance, de opdrachtgever van de toolkit, tijdens een lunchsessie. Ze presenteren ook het onderzoek in Mozambique waar ik wat kan aanvullen.

Laura en Serge van Cities Alliance tijdens de lunchpresentatie

Ook in de namiddag is er een event waar ik onrechtstreeks aan heb bijgedragen: als lid van N-AERUS (Network-Association of European Researchers on Urbanisation in the South) schreef ik mee aan een publicatie met aanbevelingen voor de implementatie van de New Urban Agenda. Deze sessie, "The New Urban Agenda in the Global South: Engaging Research in Policy Making", is georganiseerd in samenwerking met nog twee andere onderzoekersnetwerken (een in Afrika en het ander in Latijns-Amerika). 


De verschillende zalen in het conferentiecentrum hebben verschillende groottes, bij sommige is er nog plaats over; bij andere moeten er mensen rechtstaan; en op een bepaald punt mag je zelfs niet meer binnen. De sessie op de foto hieronder, "Urban legislation in Latin America: The compared experiences of Brazil, Colombia and Ecuador", werd georganiseerd door een van de IHS-oudstudenten en ging voornamelijk over Latijns-Amerika. Mede dankzij een van de sprekers uit Brazilië, dus met een zwaar portugees accent, luisterde ik naar de sessie in het Spaans en verstond verrassend veel.


's Avonds belandden we in hetzelfde restaurant als de dag ervoor, maar met andere (maar niet minder aangename) compagnie: collega's, oud-collega's, een ex-IHS student en zijn vrienden. Juancarlos, de ex-IHS-student uit Peru, kwam ik later op de Galapagoseilanden ook nog tegen. Ideaal om zo nieuwe vrienden te maken


No comments:

Post a Comment