Sunday, April 16, 2017

Op het vliegtuig naar Latijns-Amerika

Oktober 2016

In oktober was het dan eindelijk zo ver: de grote Habitat III conferentie, die al ettelijke jaren werd voorbereid, vond plaats in Quito, Ecuador. Ik was, samen met nog 7 andere collega's, als vertegenwoordiger van IHS aanwezig op deze gigantische conferentie met meer dan 30.000 mensen. Ook hing ik er nog 2 weken vakantie aan vast, op de Galapagos eilanden. Over dit alles later meer.

Het was ook de eerste keer dat ik voet zette op Latijns-Amerikaanse bodem, en natuurlijk kon ik het niet laten om ook in het vliegtuig al foto's te trekken... Een compilatie van impressies van mijn route, gezien vanuit de hemel:

Zicht op een van de Caribische eilanden (Saint Barthélemy)

Na minstens 8u vliegen je nog steeds boven Nederlandse bodem bevinden: het eiland Sint Maarten, deel van het Koninkrijk der Nederlanden

De Andes


Hogergelegen delen (veronderstel ik vanwege het landschap) in Ecuador



Bij de landing in Quito. Quito ligt omgeven door vulkanen, de berg op de achtergrond is er een van. De huizen op de voorgrond zijn de buitenwijken; Quito zelf ligt op het plateau op de achtergrond van de foto

In het dal zijn er steile, diepe kloven

Bij de terugvlucht vliegen we kort langs een van de vulkanen; prachtig ook hoe het licht valt

Zonsondergang bij de terugvlucht naar Nederland

No comments:

Post a Comment